Netwerk niet te zien in win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djukah

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2004
Heeft iemand enig idee hoe het mogelijk kan zijn dat mijn splinternieuwe PC (Windows 7, 64 bit) mijn eigen netwerk niet kan vinden maar wel meerdere netwerken van de buren, terwijl de oude (XP) gewoon alles ziet?

Het maakt daarbij niet uit of ik de oude netwerkadapter (Siemens 108) of de nieuwe (TP-Link WN-620G) gebruik. Beide adapters functioneren op beide PC's.

Beide PC's staan naast elkaar op dezelfde plek waar al jarenlang de oude staat.

M'n internettoegang loopt normaal via een Experia van KPN. Nu moet ik het even via een onbeveiligde buur doen. Er is dus gewoon internettoegang via de nieuwe PC.

Waarom ziet de nieuwe PC alleen de netwerken van de buren, en de oude ook die van mezelf, ongeacht de gebruikte adapters?

Om het verhaal nog gekker te maken; als test heb ik de Experia zonder obstakels ertussen op slechts zo'n twee meter van de PC's geplaatst (nog dichterbij ging niet) en dat maakte dus gewoon geen verschil. Frustrerend!

Interessante vraag is of je op XP je draadloze netwerk kon 'selecteren' (dus getoond werden als "Beschikbare draadloze netwerken") of dat je daarvoor handmatig een 'draadloos netwerkprofiel' had gemaakt.

Dit is van belang omdat het kan zijn dat je je draadloze netwerk 'verbergt' momenteel. Ik heb even geen handleiding van Experiabox bij de hand, maar dergelijke opties heten bijv. "Hide SSID" of vinkje uit bij "Broadcast SSID" etc. [SSID = Draadloze netwerknaam].

Kijk dus nog eens in de Experiabox na of die wél of niet de netwerknaam ("SSID") uitzendt.

Daarnaast kun je proberen om 'handmatig' je netwerk toe te voegen. Hiervoor moet je natuurlijk weten welke SSID het draadloze netwerk heeft, welke encryptiesoort er wordt gebruikt (WEP, WPA-PSK, WPA2-PSK) en de bijbehorende encryptiesleutel.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Even een update:

Handmatig instellen had ik al geprobeerd maar de Experia bleef onbenaderbaar. SSID was niet onzichtbaar en stond dus gewoon in de lijst op de oude PC.

Wat ik gedaan heb is de Experia laten zenden op kanaal 6 (stond op 1) en ik heb het apparaat gereset naar default fabrieksinstellingen. Vervolgens werd het gewoon gedetecteerd in Windows 7.

Wat het probleem was of veroorzaakte is me nog steeds onduidelijk, maar OK het werkt nu!

Dnties bedankt voor je reactie!

Graag gedaan, en bedankt voor je terugmelding! :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan