Netwerk niet toegangkelijk voor één computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

blink

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2002
Beste Helpmij'ers,

Ik heb jullie hulp weer eens nodig.

Ik zit met het volgende probleem:

Één van mijn drie computers wordt niet meer herkent in het netwerk. Tenminste hij wordt wel herkent in het netwerk maar als je de toegekende naam van het netwerk aanklikt dan kan je de inhoudt van dat netwerk niet bekijken.

Het netwerk draaide goed, alle computers werden herkent en bestanden konden worden uitgewisseld totdat ik via mijn werk ging telewerken.

Dit houdt in dat ik via de telefoonlijn een verbinding tot stand brengt met mijn werk waardoor een eigen netwerk onstaat in een citrix omgeving.

Dit netwerk kwam op een gegeven moment niet meer tot stand en gelijk was ik ook mijn eigen netwerkkwijt en tot op heden is dit niet meer goed gekomen.

Weten jullie hoe ik mijn oude netwerk weer kan herstellen?

Ook als ik mijn netwerk weer tot stand brengt via de wizard dan wordt wel het netwerk herkent. Maar de bestanden of mappen niet.

Mijn systeem is als volgt opgebouwd:
Ik heb een kabelmodem, internet verbinding, die naar een Router gaat. Deze Router verdeeld de internet verbinding en het netwerk over de drie computers.

De andere twee computers werken zoals het hoort. Zij zitten in het netwerk en zien elkaar en ook kunnen bestanden uitgewisseld worden.

Hoppelijk heb ik jullie voldoende informatie gegeven om een oplossing aan te dragen voor mijn probleem.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Theo van den Blink

Als je opnieuw een netwerk op die computer hebt ingesteld, staat er misschien een firewall aan op je netwerk verbinding zelf, ga naar netwerkverbindingen en ga naar het tabblad geavanceerd van de eigenschappen van je netwerkkaart, en kijk of het vinkje bij firewall aan staat?

Probleem opgelost

:D
Beste helpmij'ers,

Het probleem is opgelost. Dit keer niet in samenwerking met de helpmij'ers maar met behulp van een lokale netwerkproffesional.

De oorzaak van de het niet werken van het netwerk was Internnet securety van Norton.

Door norton uit te schakelen en norton zo in te stellen dat hij handmatig opstart bij het starten van de computer weten we zeker dat norton is uitgeschakeld.

Alle bestanden en mappen op de computer die als gedeeld staan vermeld terug brengen naar niet delen.

De computer opnieuw opstarten en de wizard bedrijfsnetwerk installeren gebruiken.

Kijk of de computer herkent wordt in het netwerk warna we bestanden delen instellen en weer controleren of dit werkt in het netwerk.

Als dit alles werkt gaan we internet securety inschakelen en kijken of het systeem nog steeds werkt. Hier heb ik in de firewall van norton een bereik aangegeven van IP nummers die een netwerk mogen vormen.

Het gevolg is dat het netwerk weer goed draait inclusief norton internet securety

Gelukkig maar, zonder netwerk geen plezier.
Geen even aan STATUS OPGELOST mischien hebben meer mensen wat aan de oplossing.
grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan