Netwerk notatie fout?

• Onderwerp starter Onderwerp starter gmc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gmc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2007
Beste Lezer,

Ik heb wellicht een klein probleempje waar ik concreet geen antwoord op weet.

Op mijn NL Vista client wil ik een connectie maken naar mijn Active directory Domein. Deze vind hij en vraagt netjes om de username en password. Na een minuut krijg ik de volgende foutmelding:

De notatie van de opgegeven netwerknaam is ongeldig

Hij connect naar een Standaard 2003 SP1 machine met exchange 2007 erop.
Verder werkt alles goed; DNS, MAIL en AD. Misschien dat iemand hier in een bepaalde richting kan sturen?

Alvast bedankt,

ik ken die melding niet. hopelijk is het een Vista melding ;)

Je zegt dat het AD wel werkt. Bedoel je dat je wel normaal lokaal kunt inloggen op de vista en deze melding juist krijgt als je naar een share wilt koppelen van het domein?

zoniet,
DNS, AD werkt etc.
voordat ik met een hele serie vragen kom waarop jij antwoord dat je het al gedaan hebt
=>
hoe weet je dat AD en DNS werkt?

Beste,

Ik kan de vista gewoon de AD shares bereiken, via een normale explorer, met login en password.

Als ik de vista client lid wilt maken van het domein dan prompt ie gelijk voor een username en password en vervolgens komt de fout melding.

Dus alles is wel benaderbaar, alleen niet... tenminste zo lijkt het, niet toegankelijk???
Ik denk zelf persoonlijk dat er iets in de DNS niet lekker zit? ik weet alleen niet waa rik moet zoeken, want deze fout melding zegt niets veel op diversen forums :confused:

Beste,

Als ik de vista client lid wilt maken van het domein dan prompt ie gelijk voor een username en password en vervolgens komt de fout melding.

Hij hangt dus nog niet in het domein onder het vakje computers?

Dichtemist,

Hij was dus wel aanwezig in het vakje computers... Maar ik ben er achter, mijn dns was niet precies goed geconfigureerd met de nieuwe authorisaties van exchange 2007 die ik ingesteld had. Dit Botste teveel, dit is nu aangepast en het werkt nu gelukkig!

In ieder geval bedankt voor de reactie :D

2007 Exchange is ook weer ff nieuw voor mij waardoor dit soort dingetjes kunnen ontstaan. maarja weer wat geleerd! ;)

gut, maakt het zelfs al uit welke instellingen in exchange je hebt als je wilt aanloggen via een client?
begrijp ik dat goed?

moet exchange volgende maand ook installeren. twijfel tussen 2007 en versie 5.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan