netwerk ombouwen van volledig draadloos naar deels bedraad

Status
Niet open voor verdere reacties.

geswitchd

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2010
geachte forum leden,

ik heb op dit moment een probleem met mijn netwerk en internet snelheid op zolder.
op dit moment is alles draadloos verbonden op 300N, behalve de printer server deze is 54G.

ik heb geprobeerd met een repaeter de fritz wlan repeater een hogere snelheid te halen. dit werkt echter maar tijdelijk en wordt dan instabiel. daar ik een thuiswerk plek heb is dit niet acceptabel.

het idee is nu om alles op zolder bedraad te maken, zie ook het mee gestuurde diagram.

de vraag is alleen hoe doe ik dit, en wat heb ik nodig. ik kan maar 1 draad naar boven brengen omdat ik geen opbouw door het hele huis wens, en ik maar 1 loze leiding beschikbaar heb.
ik ben ook niet echt bedreven in het veranderen van software.:confused:

in afwachting van uw reakties,

met vriendelijke groet,

switchd

Bijlagen

Kun je de antenne op je router uitwisselen ?
Indien ja, zou ik een sterkere omnidirectionale antenne erop zetten.
Geeft een enorme actieradiusverbetering, en je hebt geen geklo... met draden.

Beneden een router en boven een hub en alles werkt perfect. Ik zou die printer dan ook bedraad uitvoeren

Software aanpassing is denk ik niet nodig

Ron

dank je, er staan 3 printers, en een scanner nu op de printer server, kan dat allemaal op een hub, en zo ja welke is verstandig om aan te schaffen.

Ik zou op de eerste verdieping een router plaatsen en deze inrichten als switch, of zo je wilt hub. Dit doe je op een eenvoudige manier door de dhcp server uit te schakelen van deze router. Dan heb je overal fatsoenlijk bereik, zonder meer draden als een naar de 1ste verdieping.
Dit kan ook draadloos, (heb het wel eens zo ingericht ) maar dat wil nog wel eens instabiel zijn.

dus als ik het goed begrijp moet het volgens mee geleverde schema, en kun je voor switch ook lezen router. en hoef ik bij een router alleen het dhcp gedeelte uit te zetten om het te laten werken.

alvast bedankt voor de reakties

Bijlagen

Inderdaad, het is vrij simpel.
Alleen wel uiteraard het netwerk (switch) een herkenbare naam geven, en beveiligen.

ok dan ga ik een switch kopen en een draad trekken van het weekend. moet ik nog opletten wat de switch kan of is er nauwelijks verschil en maakt het niet zoveel uit als hij maar gigabits is.
als het gelukt is maandag laat ik het wel even weten.:)

enorm bedankt voor de reacties.

Erwin

ok dan ga ik een switch (router) kopen en een draad trekken van het weekend. moet ik nog opletten wat de switch kan of is er nauwelijks verschil en maakt het niet zoveel uit als hij maar gigabits is.
als het gelukt is maandag laat ik het wel even weten.:)

enorm bedankt voor de reacties.

Erwin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan