Netwerk Onder Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

scott

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Berichten
3
ADSL komt op de begane grond de woning in met een Zyxel Prestige 650 R31 ADSL router ingesteld als modem. Van daar gaat een UTP kabel naar PC1 op zolder. In PC1 zitten twee ethernetkaarten, één kaart staat direct in verbinding met het Internet, de andere kaart is verbonden met een ethernetswitch. De ethernetswitch zorgt er dan weer voor dat de andere op de ethernetswitch aangesloten Pc's contact kunnen maken met het Internet en de Pc's onderling in het netwerk, mits PC1 aan staat. Wellicht een wat vreemde constructie maar werkte prima onder Windows XP en werd mij destijds als enige optie aangeraden.
Nu heb ik onlangs op PC1 Windows Vista Home Premium geinstalleerd en heb wel Internetverbinding en lokale netwerkverbinding op PC1 maar op de andere PC's krijg ik alleen verbinding met het lokale netwerk. Kan iemand mij aangeven welke instellingen ik moet gebruiken opdat ik weer, zoals mogelijk was onder Windows XP, op alle Pc's verbinding kan maken met het Internet. Wellicht ten overvloede, de andere Pc's draaien niet onder Windows Vista. Bij voorbaat dank
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan