Netwerk onder XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo ik krijg het maar niet voor elkaar om een netwerk te maken waar de pc´s op beide comupters zichtbaar zijn.
Wel is mijn internet gedeeld en dat doet het.
Ik heb op de Host pc Windows XP staan en op de client ME... nu wil ik een netwerk maken en bestanden delen.
Wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe dat moet???
Ik heb de twee pc's aan elkaar verbonden door middel van een crosskabel en ik heb ADSL internet.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Staat de firewall van XP uit Lerosa?
Heb je bestanden/schijven gedeeld op beide computers en de gebruikers rechten gegeven om deze te bekijken?

Hoi de firewall staat uit en hoe deel je alles en geef je gebruikersrechten?

Zorg dat bestanden en printers delen protocol op beide pc's geinstalleerd is bij je netwerkverbinding (eigenschappen), zo niet dan toevoegen!

Rechtermuisklik op bijv. c-schijf, kies dan voor delen en klik op machtiging om de benodigde personen rechten te geven.

Ik heb geprobeerd het thuisnetwerk opnieuw te installeren en dan krijg ik deze melding....
Weet niet wat ik er mee moet doen.

Als ik op netwerk omgeving klik dan zie ik alleen mijn eigen computer staan, en op de client pc krijg ik geen toegang... de map gedeelde documenten is gedeeld.
Maar waarom krijg ik op de client pc de melding dat ie het netwerk niet kan doorzoeken?

Geplaatst door Lerosa
Ik heb geprobeerd het thuisnetwerk opnieuw te installeren en dan krijg ik deze melding....
Weet niet wat ik er mee moet doen.

Bijlagen

• netwerk.jpg
    netwerk.jpg
    63,4 KB · Weergaven: 37
Probeer ook eens de Probleemoplosser voor Netwerken.
Heeft mij goed op weg geholpen.

Oke ik zal daar even gaan kijken... is het ook mogelijk om een netwerk weer te verwijderen en het er dan weer opnieuw opzetten, zonder dat ik straks weer geen internetverbinidng heb:confused: elke keer als ik wat verander dan heb ik geen internet verbinding meer.

Ik begin nu een redelijk netwerk te krijgen... ik zie op mijn pc dan andere pc alleen als ik die dan aanklik krijg ik de volgenden melding:

attachment.php

Wat gaat er nu weer niet goed:(

Bijlagen

• screenshot3.jpg
    screenshot3.jpg
    32,4 KB · Weergaven: 104
Sandra,

ALs je met de rechtse muisknop op je netwerkverbinding klikt kun je de optie herstellen kiezen, mogelijk dat de verbinding weer hersteld wordt.

Remy

Geplaatst door Remy
Sandra,

ALs je met de rechtse muisknop op je netwerkverbinding klikt kun je de optie herstellen kiezen, mogelijk dat de verbinding weer hersteld wordt.

Remy

Wat is de netwerkverbinding???
Misschien een stomme vraag... maar welk pictogram is dat???
En waar kan ik die vinden onder XP?

Meestal staat in startmenu een icoon van 'mijn netwerklocaties' klik hier op en vervolgens zul je ook je netwerk gegevens zien als het goed is. Zo niet klik dan links in de kolom op 'netwerkverbindingen weergeven' hierna verschijnt er als het goed is je internet verbinding en je netwerkverbinding, klik dan met de rechtse muisknop op je netwerkverbinding en kies dan voor verbinding herstellen.

Anders kun je in 'mijn netwerklocaties' ook nog kiezen voor zoeken naar computers in werkgroepen, hiermee krijg je te zien welke computers er gerigistreerd worden in je domein naam, in de meeste gevallen MSHOME

Remy

Hoi ik heb het gevonden en de netwerk verbinding hersteld, maar dat maakt niks uit voor het probleem, ik moet eerst de pc opnieuw opstarten zeker om resultaat te krijgen???
Nu krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding... en ik heb trouwens drie netwerkverbinden staan een voor internet een voor de tweede pc en die andere weet ik niet waarvoor die is...

Waar kan ik dat zien???
IK weet echt de weg nog niet in XP!!!!

Rechtsklikken op deze computer, beheren.

Dan krijg je een nieuw scherm met aan de linkerkant de optie lokale gebruikers en groepen. Klik op het plusje en klik op gebruikers. Dan vindt je rechts het gastaccount met een rood kruis erdoor heen. Dubbelklik op gast en haal het vinkje weg bij account is vergrendeld

Bij mij staat dat er niet....de optie lokale gebruikers en groepen wat nu????

XP home zeker.

Daar weet ik niet waar het zit maar denk wel dat het daar inzit.

Zie je in configscherm wel een optie gebruikers? Probeer het daar dan eens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan