Netwerk onder XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb inderdaad XP Home en het stond in het Configuratiescherm, ik heb het gastaccount ingeschakeld. En als ik nu naar andere computers zoek in mijn netwerk dan zie ik weer alleen deze computer staan en de ander niet.:(

Geplaatst door Lerosa
Ik heb inderdaad XP Home en het stond in het Configuratiescherm, ik heb het gastaccount ingeschakeld. En als ik nu naar andere computers zoek in mijn netwerk dan zie ik weer alleen deze computer staan en de ander niet.:(

Kan wel kloppen denk ik dat ik de ander niet zie, omdat die computer uit staat hahahha:o ik zal straks de tweede computer aanzetten om te kijken of ik hem zie.:o

Krijg helaas nog steeds dezelfde melding als eerder.....

Bijlagen

• screenshot4.jpg
    screenshot4.jpg
    27,5 KB · Weergaven: 12
Is \\leroy de ME of de XP machine? En heeft \\Leroy wel mappen gedeelt staan

Geplaatst door m@rio
Is \\leroy de ME of de XP machine? En heeft \\Leroy wel mappen gedeelt staan

Leroy is de ME machine ja, en die mappen staan gedeeld.

hmm en toch lijkt het me dat het daar niet helemaal goed mee zit. Haal bestands en printerdelen eens weg in ME en zet het terug en deel opnieuw een map.

Kun je trouwens Leroy wel bereiken als je naar start gaat dan naar uitvoeren en dan \\ipadrs leroy bv \\192.168.0.1

Ik heb op de ME machine geen ip nummers ingevoerd, ik heb op XP een thuisnetwerk gemaakt met de Wizard en vervolgens een diskette aangemaakt en toen die diskette in de ME pc gestopt en ik kreeg de melding dat ik een thuisnetwerk had....
Vervolgens had ik wel een intetnetverbinding maar geen netwerk, is me overigens nooit gelukt ook niet toen ik op beide pc's ME had staan.

Maar heb je nu al bestands en printer delen uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld en daarna weer een map gedeelt?

nee dat moet ik nog even doen denk ik, ik had wel de mappen opnieuw gedeeld, maar nog niet bestanden en printers delen uigeschakeld en weer ingeschakeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan