Netwerk opnieuw leggen, advies nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

-ThePriest-

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2004
Ik heb nu al een tijdje draadloos netwerk die ook mijn internet verdeeld. Nu is er een soort van tweede netwerk gaan groeien op mijn verdieping en wil ik deze uit gaan breiden.
Op het moment zit er een wireless router op die computer met elkaar verbind maar op mijn verdieping wordt het onvangen door 1 computer en dan via een kabel verdeeld naar andere. Hier even een schema ter verduidelijking:

Huidige situatie:
switch.jpg

Nu wil ik met een switch of dergelijke alle computers op deze verdieping gaan verbinden. Zo houdt ik ook nog wat draadlozen connectortjes over :D . Ik had het volgende schema in gedachten:

Gewenste situatie:
switch2.jpg

Zou ik een draadloze router op de plaats "switch?" moeten zetten zodat alle computers die daarop met de kabel zijn aangesloten nog internet hebben? of moet ik een computer neer zetten die met een ontvangertje van de draadloze router alles zet naar een switch die weer de rest van de computers voorziet van verbinding?

Graag heb ik jullie advies hierover :)
Alvast bedankt :thumb:
Grtz.

Ik zou een wireless adaptertje in Comp A proppen, en de bekabeling opheffen. Alle computers hangen dan gewoon draadloos aan de modem/router. Of wil je persé bekabeld voor onderling contact tussen A en B?

Anykey zei:
Ik zou een wireless adaptertje in Comp A proppen, en de bekabeling opheffen. Alle computers hangen dan gewoon draadloos aan de modem/router. Of wil je persé bekabeld voor onderling contact tussen A en B?

Het liefst wel, dat vind ik namelijk pretiger werken dan draadloos en sneller.

Laatst bewerkt:
Kan ik begrijpen. Zelf heb ik een volledig bekabeld netwerk thuis om diezelfde reden (alles netjes met wall-outlets e.d.).

In dat geval zou ik doen wat je zelf in je schetsje zet: een wireless switch (al dan niet met ingebakken router die je dan niet nodig hebt) met daarop doorgaans wel een fysiek poortje of vier neerzetten, die laten aanhaken op de reeds bestaande routerswitch/modem voor het broodnodige internet en met cat5 je pc's de gelegenheid geven om onderling te smoezen op niveau.

Als ik dan zoon draadloze switch gebruik, pakt hij dan wel het signaal van de router?
of moet ik dan eventjes een kabeltje trekken van beneden? En wil any switch do? of heb ik nog een specifieke nodig?

Alvast bedankt
Grtz

Elke huis-tuin-en-keuken draadloze router/switch (voor pakweg 25 euro) zóú het moeten doen. Zorg er alleen wel voor dat ie ook een paar fysieke poortjes heeft. (Dat is niet altijd het geval.)

Ok dat is mooi. Bedankt voor de hulp! :cool:
morgen even gaan kijken voor een nieuwe :cool:

Grtz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan