Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het precieze adres doet er voor het forum niet toe: Het zijn private adressen, dus niet bereikbaar vanaf Internet. Geheimzinnigheid over private adressen maakt het hier op het forum alleen maar ingewikkelder.
Probeer het ip-adres van de server als eerste DNS-server aldaar in te stellen, en als secondary het ip-adres van de router. Gebruik liever geen 127.0.0.1, maar gewoon het echte ip-adres van de server.
Kijk of nslookup (op de server zelf uitgevoerd) dan nóg meldingen geeft.
Succes,
Tijs.
Je netwerk instellingen staan goed alleen moet je in de ip-configuratie ook de standaard-gataway invullen (op zowel server als client) Dit moet het adres zijn van je speedtouch (10.0.0.38 geloof ik). Als je dat hebt gedaan dan zul je waarschijnlijk het internet op ip kunnen benaderen (vb in http://62.69.179.198) op naam nog niet want het lijkt erop dat je dns server niet goed werkt. Dit is ook de reden dat je de pc niet in het domein kan hangen.(het domein kan op naam niet gevonden worden)
Kun je prtscreen sturen van je dns. Als het goed is heb je die draaien op de server.
Ik kan wel msn'en maar dan wordt het vanavond (zit nu op werk).
Maar welke fout melding krijg je dan bij het instellen? en bij welke stap?
En kun je ook op geven wat je precies hebt ingevuld ?
Ik zie in je schermafdruk van Server beheer alleen de rol van Active Directory staan, niet DNS.
Zonder DNS op een domein-server gaat toevoegen van clients aan het domein niet lukken etc. Het is een essentieel onderdeel dat bij Active Directory ergens op een server van het domein moet worden toegevoegd.
Je zult dus de DNS-server component moeten toevoegen.
Eigenlijk lijkt het mij het handigste als je het volgende doet op de server:
Verwijder eerst Exchange (als die op de server was geïnstalleer ondertussen) via: Start -> Uitvoeren -> appwiz.cpl
Demote je server naar stand-alone server (=verwijder Active Directory) via Start -> Uitvoeren -> dcpromo
Na de herstart en opnieuw ingelogd, doe weer dcpromo om Active Directory weer als rol toe te voegen, en zorg ervoor dat je in dat proces ook DNS laat mee-installeren. Die wordt dan direct goed gezet.
Check na de herstart de ip-instellingen van je domeincontroller en de client nog een keer goed na (ip-adres, DNS-server etc.), en ga dan kijken of de client toegevoegd kan worden.
Tijs.
Ik mag toch wel hopen dat je een geheel eigen tree hebt gemaakt, he? Dus stel dat ter plaatse ezi.domein.local al bestaat of iets met domein.local erin, dan zul je toch iets anders moeten bedenken.
Klinkt mij namelijk alsof er al op het netwerk daar al iets aanwezig is (een domein) dat (gedeeltelijk) dezelfde domeinnaam gebruikt...
Tijs.
Nog even ter aanvulling: Ik heb het idee dat jij denkt dat een domaincontroller en een domein hetzelfde moeten zijn qua naam. Maar dat is niet zo. Dus als er tijdens instaltie van domein en/of dns gevraagd wordt naar een domeinnaam dan moet je de naam van het domein opgeven (bv domain.local) en niet de naam van domaincontroller(bv DCVoorbeeld)
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.