Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Iets wat ik al eerder gezegt heb:
modem -> switch -> server en pc's en dan het modem niet als dhcp server laten functioneren.
Uit jouw opstelling denk ik dat je modem nog steeds dhcp is.
Wat voor modem heb je?
Waarom moeten die op de speedtouch blijven?
Netter is het om ze op de switch bij te zetten.
Je hebt een scope die begint met 192.168.1.2 en je wilt de server handmatig dat adres geven?
Persoonlijk zou ik al niet voor 192.168.1.x kiezen als range aangezien veel thuisnetwerken dat ook hebben en het zo moeilijker wordt dan de server over te nemen van een andere lokatie (mits die ook in die range zit)
Ik zou nu de server 192.168.1.1 geven en de scope aanpassen. Bijvoorbeeld beginnen bij 192.168.1.20 tot 192.168.1.50.
Dat is het interne ipadres van de speedtouch die dan op bijvoorbeeld 192.168.1.254 zou komen te staan.
Je hoeft de 192.168.1.1 niet als exclusion ingeven. 192.168.1.1 tot en met 192.168.1.19 worden niet gebruikt voor dhcp en kun je gebruiken voor apparaten die een vast ipadres nodig zijn.
Oei valt net mijn glazen bol van tafel..
Zet eens overzichtelijk neer wat je nu hebt:
- Het ipadres van de speedtouch
- Speedtouch dhcp ja of nee?
- ipconfig /all uitkomst van de server
Daarnaast heeft Tijs (dnties) ook een aantal opties voorgedragen. Of ik lees erover heen of jij geeft op veel vragen geen antwoord en zo blijft het voor ons gissen.
- Ik zie geen overzicht van ipconfig /all van de server
- Het ipadres van de speedtouch zal 10.0.0.138 zijn.
- Inloggen op het apparaat en kijken of die dhcp server is
- Normaal gesproken is het domeinnaam.local en niet .nl
Is je dns in orde? Kun je testen middels nslookup.
- Als je bijvoorbeeld een werkstation aansluit op de switch kun die dan in het domein krijgen? Zoja wordt de machine dan ook bijgeschreven in de dns op de server?
Precies het verhaal waar Paul-RT het over heeft zorgt nu voor een hoop ellende:
Welk verhaal van Paul-RT?
Ooooh ik ben Paul-RT(kijk nog eens naar mijn nickname)
Ik had het erover die speedtouch ook qua lan in het 192.168.1.x range te zetten en dan als ipadres .254 te geven. Momenteel is het apparaat bereikbaar op 10.0.0.138 (via een pc die erop aangesloten is)
Nog steeds 2 dhcp servers?
Tijs had al aangegeven de modem als dhcp te houden en niet de server.
Heb je dat al geprobeerd?
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.