netwerk opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim_versluis

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2003
Berichten
63
netwerk prob

ik heb 2 pc's( de ene een pentium 3 500 win98 en de andere een pentium 1 233 ook win98) , daar wil ik een netwerk van mk maar de ene wil de andere niet detecteren, ik heb voor de netwerkkaart wel een driver geinstalleerd maar weet niet of het de goeie wel is dus kan iemand mij een link geven voor een netwerkkaartdriver van 3 com (www.3com.com heb ik al gekeken), hoe verhelp ik dit?
Oh, ja heeft iemand hier win98 SE heb hem geprobeerd te krijgen maar het lukt nie, graag dan alvast bedankt

contact me on msn: tim_versluis@hotmail.com.

thanx
 
Laatst bewerkt:
welk besturingssysteem ? want bij win xp hoef je maar 2 klikjes te doen en het is gebeurd :)
 
ik heb hem geprobeerd te helpen, hij heeft op allebei de pc's windows 98 (geen se) draaien, de ene wil gewoon niet op shareniveau, hij volgt gewoon de normale handgelingen om netwerk op te zetten, het is daardoor ook zeer vreemd dat de ene pc het niet wil.

ik ben zoiets nog nooit tegengekomen met installetie van netwerk.

Gertjan.
 
eerst deed het netwerk het ook al niet toen heeft hij windows erop nieuw opgezet, maar nog steeds dit probleem en hij kan nog steeds zn netwerk niet maken, allebei de kabels zijn verbonden, bij allebei netwerkkaarten branden groene lampjes, tcp ip protocol geinstalleerd en isp ipx voor netwerkkaart. en bestanden en printerdeling bij allebei de pc's ingeschakeld, maar geen netwerk.

en het vreemde dat hij niet op shareniveau kan klikken,
hij heeft gister een tijd aan de telefoon met me gehangen maar zijn we ook niet uigekomen, zonder iets verkeerd te doen kan hij dat sharenivau niet aanklikken

Gertjan
 
Alle twee de computers zitten in dezelfde werkgroep? Ze hebben een "vast" ip adres bv. 192.168.100.1 en 192.168.100.2?

Ronnie
 
hij wil met behulp van zn netwerkie z'n adsl delen, zodat hij dus op zn andere pc ook kan internetten, is dat mogelijk voor hem zonder router, dan moest toch de 1e pc ook aanstaan wil je op de andere internetten en hoe krijgt tim dat voor elkaar?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan