Netwerk over internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

e.fish

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2000
Berichten
28
Ik wil samen met een zakenpartner over internet bestanden kunnen delen en eventueel ook outlook en misschien wel een boekhoudprogramma.
Ik heb zelf ADSL en Windows XP Pro en hij heeft kabel (nog wel gaat ook naar ADSL) en Windows ME.

Wat is de beste oplossing? Voorlopig blijft onze business kleine en doen we dit vanaf huis.

Moet je naar een speciale hostingspakket?
Kan dat via mijn eigen webprovider om daar bestanden te zetten en de andere mogelijkheden?
Of kan dat via je eigen computer.
Of werkt dat via peer to peer?

Ik zeg maar een paar mogelijkheden maar ik weet echt niet de beste oplossing en hoe je dit voor elkaar krijgt?

B.v.d.
 
Je kunt dit makkelijk oplossen met een VPN verbinding.

Stel 1 computer in als server, en de andere als client.
Ik heb dit draaien met machines onder XP <=> XP en
XP <=> W2k.

Het instellen onder XP gaat vrij makkelijk. Ga naar netwerkverbindingen => Kies voor een nieuwe verbinding maken => Een geavanceerde verbinding maken => Binnenkomende verbinding accepteren => 2x volgende aanklikken => Virtuele verbindingen toestaan => maak een gebruiker aan met gebruikersnaam en wachtwoord => Via TCP/IP enz.

Dit is de PC die als server werkt. Op deze PC kun je de mappen delen waarover je gemeenschappelijk wilt beschikken.
Op de andere PC (Weet niet of het met ME gaat) stel je op ongeveer dezelfde wijze een VPN verbinding in door hier te kiezen voor verbinding via VPN. Vul het IP adres in van de eerder ingestelde server, gebruikersnaam en wachtwoord, en probeer verbinding te maken.
Zodra je verbinding hebt even zoeken naar de andere PC (met F3) en je vindt deze pc, en de gedeelde mappen op deze (als server gebruikte) pc.

Suc6

Benthouse
 
En hoe doe je het met ME

Bedankt voor de reacties.
Maar kan iemand mij vertellen hoe dit moet met Windows ME?
 
ik ben ook wel geinstresseerd in zo'n verbinding. weet iemand een site ofzo waar ik daar dan kan spieken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan