netwerk paswoord pop-up tijdens starten PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

bandit raider

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2005
Berichten
4
:eek:
Beste mensen wie kan me helpen??
tijdens het opstarten van de pc komt er vrijwel direct nadat het beginscherm hp wordt geactiveerd, een netwerk pop-up scherm waarin de gebruikersnaam en het paswoord wordt gevraagd. Standaard kun je dit scherm verwijderen door op het kuisje te klikken en of op het anuleren button. Hierna start de pc gewoon door. Ik erger me al enige tijd rot aan dit schermpje, en weet ook niet precies hoe dit is geactiveerd, laat staan hoe het te verwijderen. in de MSconfig bij opstarten ben ik dit niet tegengekomen en kan hem daar ook niet verwijderen. bij paswoorden in het configuratiescherm ook al niet.
Weet iemand hoe ik dit pop-up scherm kan verwijderen ik draai nog met windows ME.
Bij voorbaat dank.
 
Even uit mijn hoofd (98 en ME zijn lang geleden):

Rechter muisknop op mijn netwerklocaties, kiezen voor eigenschappen. Daar de primaire aanmelding op Windows aanmelding zetten en opnieuw opstarten. Dan krijg je het scherm nog een keer, gewoon OK klikken en het zou daarna niet meer moeten komen.
 
Mogelijk is het antwoord van Wim al voldoende, maar dit is wat ik nog vond:

Tip voor Windows 9x en ME

Hebt u er ook last van dat Windows om een wachtwoord vraagt terwijl u de enige gebruiker bent en wilt u hier vanaf?

OPMERKING: Deze informatie is alleen van toepassing als u geen gebruikersprofielen gebruikt. Als u gebruikersprofielen gebruikt en de stappen in dit artikel uitvoert, zal Windows toch om een wachtwoord vragen.

Ga als volgt te werk om te verhinderen dat Windows bij het opstarten om een wachtwoord vraagt:

Bij Windows 98 en Windows 95 klikt u met de rechtermuisknop op Netwerkomgeving en vervolgens op Eigenschappen. Bij Windows ME klikt u op Mijn netwerklocaties en vervolgens op Eigenschappen. Klik op het tabblad Configuratie in het vak Primaire netwerkaanmelding op Windows-aanmelding en klik op OK. Klik op Nee als wordt gevraagd of u de computer opnieuw wilt opstarten.

Klik op Start / Instellingen / Configuratiescherm. Dubbelklik op Beveiliging. Klik op het tabblad Wachtwoorden wijzigen, klik op Windows-wachtwoord wijzigen en klik vervolgens op OK. In het dialoogvenster Windows-wachtwoord wijzigen typt u het huidige Windows-wachtwoord in het vak Oud wachtwoord. Laat de vakken Nieuw wachtwoord en Nieuw wachtwoord bevestigen leeg en klik vervolgens op OK. In het schermpje "Het Windows wachtwoord is gewijzigd" klikt u op OK.

OPMERKING: Als u de netwerkaanmelding annuleert, is het tabblad Wachtwoorden wijzigen mogelijk niet beschikbaar. U moet zich aanmelden om het tabblad Wachtwoorden wijzigen beschikbaar te maken.

Klik op het tabblad Gebruikersprofielen en controleer of de optie Alle gebruikers gebruiken dezelfde voorkeuren en bureaublad-instellingen is ingeschakeld. Klik op Sluiten.

Sluit Windows af en start het besturingssysteem opnieuw op.
http://www.digiweetjes.com/Besturing/WinAlgemeen/WinAlgemeen45.html
 
popupscherm blijft opkomen tijdens start pc

Beste hulpgiganten,
helaas is het popup scherm bij opstarten niet verdwenen, wel is deze veranderd. eerst vroeg hij om een gebruikers netwerk paswoord, nu komt tijdens het opstarten de vraag naar het windows gebruikers paswoord. ik hoef ook hier niets in te vullen en kan deze simpel wegklikken door op de anuleerbuten te drukken en of het kruisje in de rechterhoek waarna mijn pc doorstart. ben ondanks jullie hulp niet in staat het probleem te elimineren hebben jullie misschien nog andere sugesties. in ieder geval hartelijk dank voor jullie reacties, en hulp. :thumb:
 
Tweak UI

Ik gebruikte altijd tweakUI133 om automatisch in te loggen. Hiermee wordt het inlogscherm nog wel getoond, maar het wordt automatisch ingevuld door het programma en de pc start daarna direct automatisch door.

Het programma staat op de CD van Win98 ik geloof in de map powertoys.

Grt Steven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan