Netwerk printer aan een router hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pacoben

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2007
Berichten
7
Ik ben bezig om een netwerk printer aan m'n netwerk te hangen. Deze is direct aangesloten op mijn sitecom router via RJ45. Ik heb een "Toshiba e-studio 151D" printer. Het probleem is alleen dat ik de printer niet kan pingen op het adres wat ik heb toegewezen. Ik heb ook geen idee hoe ik kan zien of de printer zoiezo een ip heeft.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit het beste kan aanpakken.
 
Dan zul je wel eerst een print server er tussen moeten zetten en dan op je netwerk aansluiten anders zal die het nooit doen.
 
Via het menu en het display van de printer – vertellen dat TCP⁄IP moet worden ingeschakeld en dat de printer een vast IP-adres krijgt dat binnen uw IP-bereik valt.

Kijk dus even in de handleiding hoe je dit moet doen.
 
Ik heb de printer ook een ip gegeven binnen de range. En TCP/IP staat ook aan in de printer. Is het waar dat ik perse een printserver moet hebben? En zo ja hoe werkt dat precies? Bedankt voor de antwoorden tot zover
 
Nee , je hoeft geen printserver te hebben :eek:
Je hebt al een Netwerkprinter.

Een printserver heb je nodig als je een printer hebt met bijvoorbeeld alleen een USB stekker en deze printer dus geen IP adres kan geven. Dit doe je dan met de printserver.
 
Heeft iemand nog verdere suggesties? De printer heeft dus een IP alleen ik kan dit IP niet pingen of ergens zien.
 
Dat zou het misschien kunnen zijn ja. Maar wat nou als de router geen netwerkprinter ondersteund?
 
Door het IP adres van de router in te tikken in de Browser kom je in het cofiguratiescherm van de router en daar moet je vanalles zien en instellen.
Ik geloof dat dit voor Sitecom http://192.168.0.1 is, maar zoek dit even op in de handleiding

Maar onder welk onderdeel moet ik dit kunnen vinden. Ohja stel dat dit allemaal werkt. Hoe moet ik dan de printer instellen op de pc's?
 
Hoe moet ik dan de printer instellen op de pc's?
Dat is bloedsimpel. Je gaat naar Printers en faxapparaten, kiest Printer toevoegen, kiest
voor Netwerkprinter en hij zoekt hem voor je op. Als je printer actief in het netwerk staat
stelt dat niets voor!
 
Hiervoor moet je een gewone UTP kabel gebruiken.
LN-200.jpg


dus geen cross kabel

LN-212.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan