Netwerk Printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

stylo

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Ik heb een Lexmark s305 printer welke ik graag aan het netwerk wil koppelen zonder PC.
De printer is aangesloten op mijn PC welke op zolder staat. Deze printer word door iedereen in het huis gebruikt en zou hem daarom dus graag naar onderen willen verplaatsen, in de woonkamer. Omdat de andere familie leden met laptops werken en draadloos kunnen printen is er geen pc waar de printer onder op aangesloten kan worden (kan wel uiteraard maar de bedoeling is dat als ik wil printen niet eerst een laptop moet aansluiten en opstarten).

Ik heb een Netgear WNR3500L router welke 1 USB poort heeft. Zou ik de printer (via USB) aan kunnen sluiten op de router en gaat dat dan werken?

Allereerst bedankt voor je reactie.
Waar ik meer naar opzoek ben is naar het antwoord of de situatie die ik schetste mogelijk is. Het instellen zou niet zo'n probleem moeten zijn.

Hallo,
de usb poorten op deze router zijn standaard alleen voor "file sharing",dus usb sticks en externe schijven..
hij kan wel "printer sharing" doen alleen zal er dan een alternatieve firmware opgezet moeten worden zoals Tomato USB of dd-WRT waardoor je er een aantal uitbreidingen bij krijg.

voor de uitgebreide uitleg,kijk hier (engels)

en ja,als dit gedaan is kan iedereen (draadloos) printen zonder dat er een pc/notebook aan moet staan...behalve die op dat moment op print drukt natuurlijk :-)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp.
Ik ga het even proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan