netwerk prob win xp en 98

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door tim_versluis
. ook heb k van iemand gehoord dat als je 2 verschillende partities hebt bijv. fat32 en ntfs, je dan geen netwerk kan mk, is dit waar????

Hé, hier ben ik zelf ook wel benieuwd naar. Heeft iemand hier iets over te melden??

Nee dit is niet waar Sidi. Je kunt prima een netwerkje maken met NTFS en FAT32........

Geplaatst door harmen__666
Nee dit is niet waar Sidi. Je kunt prima een netwerkje maken met NTFS en FAT32........

Alleen kan je zonder hulpmiddelen niet zomaar ntfs permissies benaderen vanaf fat16 of fat32.

Zodra er een netwerk is kun je met bijv win98 best een share op ntfs benaderen.

Bedrijven werken ook met servers op ntfs en daarvan zullen er nog wel een aantal win9* als desktop besturingssytemen hebben. Hoe had jij gedacht hoe die werkstations op de servers konden komen?

thnx voor jullie aanwijzingen, nu heb k nog 1 laatste vraag, hoe kan het dat xp geen van beide computers ziet (ook zichzelf niet) maar dat hij wel aangeeft dat er verbinding =????? mij lijkt dat hij eerst moet zien met wie hij verbinding heeft voordat hij kan zegge dat er un verbinding =. jullie tips en/of antwoorden zijn welkom.(je kan vd xp machine wel de win98 pingen maar anders om niet, dit vind k ook vaag)

Laatst bewerkt:
ik heb alles al een x verwijderd en opnieuw ingesteld maar da haalt nix uit, kunnen jullie mij verder helpen????

Heb je de interne firewall van XP uitstaan en heb je nog een andere firewall geinstalleerd?

er staat geen firewall op die pc maar ik zal eens kijken of de interne firewall aanstaat, thnx

Geplaatst door m@rio
Zodra er een netwerk is kun je met bijv win98 best een share op ntfs benaderen.

Bedrijven werken ook met servers op ntfs en daarvan zullen er nog wel een aantal win9* als desktop besturingssytemen hebben. Hoe had jij gedacht hoe die werkstations op de servers konden komen?

Ik was inderdaad even het spoor bijster. Zeker omdat ikzelf 2 win2000 servers heb draaien op ntfs en ik inderdaad die shares kan benaderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan