netwerk probleem bestanden delen

• Onderwerp starter Onderwerp starter clint
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

clint

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2003
hallo ik heb een draadloos kobishi router. ik heb wel verbinding met internet op beide pc's maar dan geen bestanden of printer delen.
ik kan me ook niet aanmelden op een pc's bij de werkgroep.
als ik op een pc ping werkt dat maar op een pc.
op de andere staat van (100% verloren).
weet iemand mischien hoe ik bijn bestanden kan delen
b.v.d. clint

Heb je de firewall van XP op beide PC's uitgezet. Als je wizard volgt, dan zet ie ze weer aan n.l.

ik ben nu al wat verder gekomen ik kan nu op 1 pc zien wat de gedeelde bestanden zijn van die zelvde pc. maar de andere doet dat niet (dat is ook de pc waar de ping niet bij werkte.
mischien weten jullie nu wat meer.

gtrzz clint
ps. de firewall staat nu op beide pc uit.

heb je het Guest account ook aanstaan in Computerbeheer ->> Lokale gebruikers en groepen??

Rechtsklikken op deze computer en dan beheren kiezen

op een pc kan ik in de werkgroep ook niet de bestanden zie die de pc zelf deelt.
de andere pc doet dat wel.

kies rechtermuis knop deze computer gevolgd door beheren ga dan naar lokale gebruikers en groepen weer gevolgd door gebruikers. Als het goed staat daar een Guest account. Wanneer deze niet is geactiveerd staat er een rood kruisje bij. Om hem te activeren kies je rechtermuisknop ->> eigenschappen, vink account is uitgeschakeld UIT.

trouwens op welke OS draai je??

greetz,
suc6

hallo ik draai op beide op xp
en ik zie helemaal geen "lokale gebruikers staan" op het antwoord van justmehaxe op dee andere pc heb ik dat wel.

kan iemand mij helpen want ik kan er echt niet uitkomen.
b.v.d. clint

volgens mij weten ze het niet meer want dit staat er al een tijdje.
ik weet ook niet wat ik er nu mee moet doen?

delen bestanden

Vergeet ook niet bij eigenschappen client voor microsoft netwerken aan te vinken
En bij eigenschappen van de TCP/IP instellingen (geavenceerd) De Netbios op standaard te zetten.
Plus alle voorgaande tips en dan moet het lukken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan