Netwerk probleem Brother printer

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik kan nergens bij de printer eigenschappen komen...
(dat is juist het probleem, mijn laptop ziet de printer niet.)
 
Ik bedoel hoe de printer op de laptop staat geïnstalleerd. Het heeft geen zin om de print spooler te starten op de laptop als er geen printers staan geïnstalleerd op de laptop...

Heb je al een lokale printerpoort aangemaakt die verwijst naar de printer? Kijk nog eens goed terug in deze discussiedraad. Je zult eerst moeten uitzoeken wat voor lokale poort je moet aanmaken, welke gegevens je daarbij gebruiken moet, en daarna tijdens het handmatig toevoegen van de printer die lokale poort maken (als dat nog niet was gebeurt) óf aangeven dat je de printer wilt aansturen via die lokale poort (als die lokale poort al was aangemaakt).

Tijs.
 
srry voor het heel erg late reageren (druk met school), maar de printer is gewoon geinstalleerd (hij deed het eerst wel).

als ik bij mn typ programma (open office) op dirict klikken wil, komt er een geel vakje te staan met de naam van de printer, druk ik op dat knopje, krijg ik die melding van print spooler en ik moet eerst een printer installeren (wat al gedaan is)
 
Ik ben het overzicht even kwijt.
Geef nog eens aan hoe het zit:
- Noem de 2 computers die in dit verhaal betrokken zijn en noem erbij welke nu de printer deelt en welke juist gebruik wil maken van de gedeelde printer op de andere computer
- Noem ook welke besturingssystemen er op die 2 computer draaien nu.
- Kan de computer die de printer deelt wél goed afdrukken?

Tijs.
 
er zijn nog 2laptops bij ons in huis die met dezelfde printer kunnen printen, wat altijd goed lukt. deze laptops draaien ook met windows vista
 
Stuur even een berichtje naar me, dan wil ik het wel even met een hulp-op-afstand sessie bij je bekijken. Klik op mijn schuilnaam links van dit bericht, en klik op "Stuur e-mail naar dnties".

Zet in het mailtje je e-mail adres, telefoonnummer(s) en evt. (als je die hebt) een MSN-naam.

Installeer alvast Crossloop -> klik op Gratis download en installeer het pakket. Je hoeft geen gebruikersnaam bij Crossloop aan te maken om het programma succesvol te kunnen gebruiken. Het programma werkt ook onder Vista.

Tijs.
 
Zoals je merkt krijgen we (ik in ieder geval) er via het forum geen vinger achter, dus zou ik me erbij kunnen voorstellen dat het handiger werkt als ik 'live' kan zien hoe het is ingesteld nu en waar het misgaat etc.

PS: Het installeren van Crossloop zorgt er niet voor dat er op je pc gekeken kan worden. Pas als je het programma start én via het programma met de Crossloop server verbindt én ik ook weet onder welke 'naam', dan kan ik verbinden met jouw computer. Vrees dus niet voor hackers, want je houdt alles zelf in de hand.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
We hebben via Crossloop een verbinding gemaakt.
Print Spooler wilde niet starten.
In Logboeken stonden geen meldingen waar we wat mee konden.
In Services.msc stond een rare Beschrijving bij Print Spooler (rare karakters).
Ik heb daarna in mijn Vista machine nagekeken wat er allemaal m.b.t. de Print Spooler service bekend was en een export gemaakt van de instellingen daaromtrent in de registry.
Daarna van mijn export een .reg bestand gemaakt op JanSjoerd's pc.
Ik heb daarna op JanSjoerd's pc de printmonitor-instellingen in de registry weer laten terugzetten op het origineel (dus incl. HP en WSD).
Hierna mijn nieuwe .reg bestand m.b.t. Print Spooler laten importeren.

Hierna startte de Print Spooler service wel en bleef draaien (ook de rare karakters in de Beschrijving waren weg).
De printers stonden allemaal in Configuratiescherm -> Printers weer terug beschikbaar met een status Gereed.

Printen lukte daarna prima, er hoefde geen printer meer toegevoegd te worden en ook geen printerdriver.

Probleem lag dus aan corrupt geraakte instellingen van de Print Spooler service, die we hersteld hebben.

Tijs.
 
dank zij een tijdje zweten achter de laptop is het toch gelukt.
crossloop werkt perfect, maar zodra er een melding kwam van "doorgaan" op mijn pc, kon tijs mijn laptop niet meer besturen. maar kon wel mee kijken.
al met al is het toch goed gelukt.

heeel heeeeel heeeeeel erg bedankt, kan ik nu mn sinterklaas gedichtjes uitprintern ..:p

Mvg. JS
 
Hier op het forum moet je zelf je vragen op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Mooi dat we eruit gekomen zijn.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan