Netwerk probleem.. Geen toegang...

Status
Niet open voor verdere reacties.

anybody-is

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2004
:) Hallo, ik ben hier voor het eerst, via een zoekmachine, met een netwerk probleem.
Wij hebben een Thuis LAN. waarop er 3 tot 4 PC's zijn aangesloten.
Hub werkt ok. Alle PC's op MS WindowsXP. Nu heeft Laptop een probleem hij kan PC K. pingen maar niet erin komen bij de gedeelde bestanden.- Geen toegangsmachtiging.
PC M. kan hij erin op de gedeeld C schijf. Maar probeer een bestand daar naartoe te kopieren of verplatsen - weer geen toestemming. "kijk of de schijf vol is of tegen schrijven beveiligd..." als error melding.
Wel kan bestanden van Laptop's gedeeld C schijf gekopierd worden door PC M.
Duidelijk tot nu toe?
Wij hebben de Eigenschappen, en instellingen van de LAN op de 3 PC's vergelijken... niets afwijkend te zien op Laptop... want daar zit de fout.
Kan het liggen aan Windows updates of "Hotfixes"?
Kan iemand ons een advies geven om dit op te lossen?

Laatst bewerkt:
hub....welk merk en type.
staan de firewals in xp uit.

hoe zijn de ip adressen?

Bedankt Puppie
Firewalls uit, ja
Hub Nexhub HD08 niets mis ermee
Ook niet met de IP adressen.
Ik heb een zoon die studeerd Wis. Programeren. Maar die is er niet om mij te helpen. Mag geen IP adres hier geven i.v.m. beveiliging.
Trouwens hebben wij verbinding met de internet via een server. Maar die is ook ok

Communicatie tussen PC K. en M. loopt prima in beide richtingen.
Het gaat om
contact niet mogenlijk van Laptop naar PC K. Laptop vind PC K wel. Maar verder gaat het niet.
En bestanden op Laptop verplaatsen of kopieren naar PC M is niet mogenlijk. Wel vindt Laptop de gedeelde C schijf van PC M en alle bestanden erop.
Wij hebben wel wat kennis in huis, maar niet genoeg om te zien waar de fout op Laptop is. Wij dachten daar, ergens in de Eigenschappen of Config. van de LAN. Maar kunnen nog niets fouts zien op de Laptop.
Het lijkt als of, in het een of 't andere manier een beveiliging op Laptop gekomen is dat een uitgaand, blokkerend effect heeft .
Genoeg uitleg hoop ik?

Laatst bewerkt:
Hallo, is there anyone? Is er iemand die mij kan helpen? Ik kom regelmatig terug om te kijken. Als ik zelf ondek waar de fout ligt laat ik het weten.
Dank u.

Nou je interne ipadressen mag je best geven hoor.
Dat kan helemaal geen kwaad.
de meeste interne netwerken hebben een volgend ip adres 192.168.1.1 en daar kun je dus echt niks mee.
Het ging mij er alleen maar om of er iets in deze adressen niet fout staat.
Maar nu je tweede bericht gelezen te hebben zal dat wel niet het geval zijn.
Ik vraag je nogmaals of de firewal wel uit staat.
In XP zit er 1 en misschien heb je norton internet security ook wel draaien en ook daar zit er 1 in.
Anders wachten tot de zoon terug is.

Bedankt voor u reactie, Puppie.
Wij hebben ook daaraan gedacht, Firewalls. Maar alle PC's hebben geen XP firewalls aan. Anders konden zij niet in beide richting bestanden delen M met K en K met M.
Het gaat over Laptop. Die zit vast met iets. Uit naar PC M kan hij niets kopieren alhoewel hij op M's gedeelde schijf wel komt. Uit naar K zit een geen toestemmings melding. Van K naar Laptop's gedeelde bestanden ging wel. Dus het is in een richting. Het zit heus wel op dat Laptop.
Zo te lezen weet u het ook niet echt. Dat is jammer... maar als wij ondeken waaraan het probleem ligt vertel ik het, want ik heb gezien dat anderen zaten met een dergelijk "klacht". Alleen bij die threads zat er geen oplossing voor ons. Misschien moet ik een noot met een olifant kraken... en Format C, als wij niets vinden.
Zien we wel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan