Netwerk probleem ME.....XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boeddhisme

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem: Het lukt mij niet om mijn 2pc's in een thuisnetwerk te steken.
De hoofd pc heeft ME
De andere heeft XP
Aan deze gegevens kan ik niets veranderen!!!

Als ik op ME een thuisnetwerk instel dan kan ik het op XP(met diskette) niet integreren daar XP het niet wil aanvaarden.
En is nu omgekeerd, ik zie op de XP pc wel de map "shared documents"van de ME pc (en kan er ook alles mee doen) maar op de ME pc is er géén "shared documents" map van de XP pc te vinden.

Weet er aub iemand een oplossing voor mij?

Is de gastaccount geactiveerd in xp en is de interne firewall van xp uitgeschakeld? Heb je op XP wel mappen en/of bestanden gedeeld?

Geplaatst door Boeddhisme
Als antwoord op je vragen:

ja...
ja...
ja...

geef eens aan hoe je alles doet,dus ik bedoel configuratie van de pc's,wat zit erin welke is de server etc etc etc

groetjes Harry

Geplaatst door Boeddhisme
Als ik op ME een thuisnetwerk instel dan kan ik het op XP(met diskette) niet integreren daar XP het niet wil aanvaarden.

Dat XP de diskette die door ME gemaakt is niet neemt komt omdat XP nieuwer is dan ME.

Wat je zou kunnen doen is het thuisnetwerk wizard via XP doen en de diskette gebruiken bij ME.

En nog een vraag welke XP versie heb je Home of Professionel?

De groeten,
Mark

Zou je de pc's ook even willen gaan pingen.
Doe dus het volgende op beide pc's:
Start->uitvoeren
typ in: command (in ME) / cmd (in XP)
typ in: ping 127.0.0.1 -->Als je hier geen reactie krijgt dan zijn de netwerkkaart core-onderdelen misschien kapot of is de driver niet goed
typ in: ping het ip-adresvan de pc -->Als je hier geen reactie krijgt dan is de netwerkkaart zelf misschien niet goed of weer een slechte driver
typ in: ping het ip-adres van de andere pc --> Als je hier geen reactie krijgt is of de netwerkkaart van de andere pc niet goed of de kabel is niet goed.

En probeer eens de netwerkinstallatie die in win XP zit en niet die van ME gebruiken want die werkt geloof ik niet met XP.

De groeten,
Mark

Geef de XP computer handmatig een ip (192.168.0.2) en evt. een dns server voor het internetten.
Subnetmasker is 255.255.255.0 en het zou moeten werken. Je hebt geen diskette nodig.
Voor internet delen moet je wel even IE vertellen dat deze verbinding maakt via een netwerk.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan