netwerk probleem win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

hotheks

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jul 2004
Ik heb een kabelmodem aangeschaft en een netwerkkaartje. Deze laatste lijkt goed te werken daar ik van de modem een IP adres krijg. Alleen als ik in de map Netwerk op de icoon Volledig netwerk druk volgt er een foutmelding met de raad het help bestand te raadplegen. Edoch aan het eind wordt ik gesommeerd de netwerkbeheerder om raad te vragen en dat ben ik zelf en ik weet het niet......
Een ping opdracht komt ook met een foutmelding.
Ik heb win98se al opnieuw geinstalleerd (over de oude heen) , mag ook niet baten.

wie o wie weet raad

dankuwel

hotheks

bericht

het bericht is:

Kan net niet doorzoeken
kan geen toegang krijgen tot het netwerk.
zie de Helpindex. etc.

hotheks

Als je maar een computer in je netwerk hebt, zal je niet veel zien in de netwerkomgeving. Wat wil je precies gaan doen? En welk ip adres krijg je? Als je een 169.254 adres krijgt, zoekt de client wel naar een dhcp server maar vindt hij die niet.

uiteindelijk wil ik via de kabel modem het internet op.....

ik krijg van de modem een 110.10 ip nummer, wat volgens de chello helpdesk het juiste adres is. Maar verder krijg ik maar geen kontakt. De chello opstart cd kijkt naar je systeem, en ook naar je netwerk, maar kan deze niet ontdekken.

Geef in een DOS box de opdracht IPCONFIG /renew. let op spatie.
Door de DHCP server wordt dan het IP adres aan de netwerkkaart toegewezen

ipconfig /renew werkt niet in 98

het is dan winipcfg

winipcfg heb ik al geprobeerd, en ook vernieuwd ed. helaas, ook dit mag niet baten maar ik krijg wel het ip adres van de modem terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan