netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

remly

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2002
ik heb thuis 2 computers staan met daarop windows 98 draaien.

De hostcomputer is zowieso al geconfigureerd voor internet en werkt perfect.

nu probeer ik op de andere komputer ook internet te krijgen maar dat wil maar niet lukken.

ik heb in de host computer de originele netwerkkaart van chello zitten incl. een netwerkkaart van real tech en in die andere pc ook een netwerkkaart van realtech

beide computers zijn verbonden met een utp kabel

De beide computers herkennen elkaar wel

en op de host computer in de taakbalk staat de icoon van microsoft delen van internet-verbinding

Laatst bewerkt:
Wat is het ipadres van je netwerkkaart die je voor je netwerk gebruikt? Dus van de host en van de client?

Heb je bestand en printerdelen aanstaan?

Geplaatst door remly
van de host is 80.56.92.31
subnetmasker 255.255.255.128

Dat is waarschijnlijk je ipadres van chello.

Ga eens naar start uitvoeren en typ daarin command en druk op OK. Typ nu winipcfg en druk op enter. In het nieuwe venster moet je ook kunnen kiezen voor je netwerk netwerkkaart.

Pingen doe je ook in de dosbox. Gaat als volgt. Je typt in ping 192.168.0.1 (waar nu het ipadres staat moet jij het ipadres van de andere pc neerzetten)

Wat zijn de ipadressen voor je netwerk? Dus die van de client en die van de host?

En gebruik je een crosscable of een straight cable?

computer 1:192.168.0.1
computer 2:192.168.0.2

Laatst bewerkt:
Klopt niet.

Ik denk dat jij pc2 automatich een ipadres wil laten verkrijgen. Zet eens handmatig een ipadres erin. Bijv 192.168.0.2

Als gateway geef je het ipadres van pc1 op (192.168.0.1) en eventueel als dns adres die van chello

nu herkennen beide computers elkaar wel maar het enige probleem is nogsteeds dat ik op de 2e pc geen internetvebinding kan krijgen

moet ik soms iets wijzigen in netwerkomgeving?

Heb je bij de eigenschappen van tcp/ip als gatway adres het ipadres van pc 1 ingevoerd en tevens bij dns de dns adressen van je provider ingevoerd?

bij win98 heb je toch ook een internetdeel-progje nodig? bijv sygate oid...toch?

Bij 98 wel maar bij 98se weer niet maar aangezien Remly dit zei

Geplaatst door remly
en op de host computer in de taakbalk staat de icoon van microsoft delen van internet-verbinding

ga ik ervanuit dat er in ieder geval een programma opstaat die het internet kan delen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan