netwerk probleem??

Status
Niet open voor verdere reacties.

best-bier

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2001
ik heb 2 computers met elkaar verbonden via 2 netwerkkaarten en een crosskabel,op alle 2 de computers staat windows xp prof geinstalleerd.
nadat de netwerkkaarten zijn geinstalleerd etc ,gaan we naar de wizard thuisnetwerk maken.
je doorloopt de wizard ,dus ook het aanmaken van beschrijving computer.computernaam etc,als dat klaar is maak je een diskette aan,opnieuw opstarten en naar de volgende computer,diskette erin,netsetup,instucties volgen opnieuw opstarten en klaar is kees zou je denken.
met de computer beneden kan ik gewoon op internet,en op de andere dus niet.
ik heb al andere netwerkkaarten gehaald ,een andere crosskabel die is gelijk even getest,maar wat ik ook doe het hierboven beschreven probleem blijft.
ik weet zeker dat dat alles goed is aangesloten,ik krijg geen melding dat 1 van de netwerkkabels niet is aangesloten,de lampjes op de kaarten branden,op computer 2 op taakbalk staan 2 zwarte computertjes,waarvan er 1 af en toe blauw wordt.
ik snap er echt niets meer van ik heb trouwens ook alle 2 de computers nog geformateerd,en ookweer een thuisnetwerk aangelegd,maar dit mocht ook niet baten,de internet verbinding delen staat ook aan gevinkt dus ik weet het niet meer.
mischien moet ik een of ander instelling veranderen of zoiets,maar wat ik dus echt hoop , dat er iemand is die mij van dit hopeloze probleem kan afhelpen.

Kun je wel gewoon netwerken dan? Bijv. bestanden overzetten van de ene naar de andere?

Gebruik je een Fire-wall?

Een netwerk diskette is niet nodig als je twee xp computers hebt.
Ik denk zelf dat je de firewall in xp nog hebt aanstaan.

de firewall staat uit,maakt niet trouwens toch niet uit of die aan of uit staat want wat ik ik doe e gebeurt niets.
de firewall is van xp zelf

En hoe zit het met je gewonen netwerk dan? Doet dat het wel?
Kun je naar elkaar pingen?

van dat pingen heb ik geen verstand hoor, ik heb wel eens gekeken maar ik weet echt niet hoe van computer1 naar computer 2 moet pingen,of andersom

Start > Uitvoeren > typ je het ip-adres met PING ervoor in van de ene computer, en daarna van de andere

bijv.

ping 192.168.0.1

Als er dan package recieved komt te staan is het goed gegaan en klopt het netwerk dus

in iedergeval als ik een map wil delen bv een muziekmap ziet de andere computer dat in iedergeval niet,ik zal straks even kijken naar dat pingen,hoe kan je eigenlijk zien wat het ip adres van beide computers is,of is dat een stomme vraag??

Start -> uitvoeren in de witte balk typje het volgende CMD en dan geef je een enter.
Je komt nu in een dos box zwart met witte letters.
daar type je ipconfig en geef je een enter.
Nu krijg jij je ip adres te zien. en nog iets meer.

moet nu weg maar ik kom er morgen weer op terug,ik heb namelijk zelf het het idee dat het mischien aan internetexplorer instellingen ligt?,of iets in de netwerkinstellingen.
het enige wat je ziet als je explorer opstart is zoeken naar proxy server en mar je krijgt echt geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan