netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.veldman

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2002
Berichten
164
de LAN-verbinding werkt correct,maar ik krijg geen
internet verbinding.
ik heb er een ander moederbord in laten zetten,waar nu de netwerkkaart on-board zit,bij het andere moederbordzat de netwerkkaart niet on-board toen deed de computer het wel via het netwerk.
Als ik er nu een losse netwerkkaart inzet,moet ik dan de netwerkkaart on-board uitschakelen en hoe moet dat.
Heeft iemand voor deze beide vragen een ant woord?
 
On-boardkaart uitschakelen doe je in het BIOS.

Netwerk maken met on-boardkaart... daarmee heb ik ook een probleem

:(
 
Uit eigen ervaring kan ik hier slechts het volgende op zeggen: Nadat ik een nieuwe comp had gekocht waar XP pro opzat, heb ik met de onboard netwerkkaart getracht een simpel P2P netwerkje te maken, wat voorheen zonder problemen draaide. Ik kreeg wel verbinding met mijn provider, waarvan ik het url nummer in de infomarge van de explorer zag, maar kreeg nooit meer een verbinding met enig andere site. Na 3 weken worstelen heb ik mijn XPpro van mijn oude computer brutaalweg over de XPpro van de nieuwe comp gezet en sindsdien doet alles het zoals het moet
Joop
 
Lan netwerk

Ik zelf heb 2000 en kan het volgende melden:

1 maal netwerkkaart in appaartbeheer moeten verwijderen, na herstart automatische installatie en deed het weer.

Andere keer miste hij een aantal services, geïnstaleerd en hij deed het weer.

Misschien helpt het om hem dus te verwijderen, heet bij mij "installatie ongedaan maken".

Succes,

Eric.
 
Geplaatst door jepewe
Uit eigen ervaring kan ik hier slechts het volgende op zeggen: Nadat ik een nieuwe comp had gekocht waar XP pro opzat, heb ik met de onboard netwerkkaart getracht een simpel P2P netwerkje te maken, wat voorheen zonder problemen draaide. Ik kreeg wel verbinding met mijn provider, waarvan ik het url nummer in de infomarge van de explorer zag, maar kreeg nooit meer een verbinding met enig andere site. Na 3 weken worstelen heb ik mijn XPpro van mijn oude computer brutaalweg over de XPpro van de nieuwe comp gezet en sindsdien doet alles het zoals het moet
Joop
Een nogal onbegrijpelijke oplossing Joop.
Ik had ook nooit echt grote problemen met een netwerk maken, maar idd. XP Pro + een onboardkaart, homaar!
Hoe zou dat komen?
 
Ik kan niets anders verzinnen dan dat op mijn oude comp vanzelfsprekend ook een oude XP pro zat. Misschien dat er inde nieuwere versies iets is veranderd. Ik heb het probleem toen vanzelfsprekend ook aangeslingerd op HelpMij, maar heb daar helaas geen bruikbaar advies uit gekregen...
Joop
 
Geplaatst door Dick Borstlap

Een nogal onbegrijpelijke oplossing Joop.
Ik had ook nooit echt grote problemen met een netwerk maken, maar idd. XP Pro + een onboardkaart, homaar!
Hoe zou dat komen?

Grappig dat het bij mij dan wel werkt zelfs gigabit onboard naar mijn server en een 100Mbit PCi kaartje naar mijn switch....

Misschien a.veldman de juiste drivers eens installeren...

en over welk moederbord heb je het?
 
Ik heb een Asus PC800-E Deluxe en de Asus PC800 Deluxe

maar beide hebben geen problemen bij mij
Gebruik je wel de drivers van de cdrom van Asus?
 
Jawel, dat doe ik.
Maar de computer is nu terug naar de OC-Shop (div. problemen). Volgende week is ie terug en stort ik mij opnieuw op het netwerk.
 
Wat vaak vergeten wordt is om de computernaam in te stellen in de naam die de provider heeft opgegeven. Dit is vaak de reden waarom je niet kan 'netten.

Andere mogelijkheid is dat de provider je een netwerkkaart hebt opgestuurd die je moet gebruiken. De provider heeft dan de autorisatie gekoppelt aan het MAC adres (zie MAC adres als een soort serienummer) van je netwerkkaart. Dan moet je wel die kaart gebruiken. Je onboard netwerkkaart hoef je niet uit te zetten. Meerdere netwerkkaarten in een PC is mogelijk.

Florijn
 
Wat bleek bij mij het probleem te zijn?
Als internetverbinding delen niet is ingeschakeld doet de netwerkwizard gewoon zijn werk!
Nogal vreemd, hè?!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan