Netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

lbenschop

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Berichten
7
Hello People

Ik heb chello internet, daarvoor had ik KPN ADSL.
Mijn modem van chello is verbonden met een switch utp kabel naar de HUB. De host computer heeft wel internet maar de andere computer geeft een IP adres aan van 169.

De modem van KPN had een ingebouwde router, waardoor alle pc's in huis via de hub konden internetten.

Ik heb alleen de modem verwisseld en heb nug een internet meer op de andere pc.

Een poosje terug had ik ook chello, en had ik wel een netwerk verbinding gemaakt via de host pc die had 2 netwerkkaarten waarvan er 1 de hub internet gaf en zo kon ik wel internetten, MAAAAAR dat kon weer alleen als de host pc aan stond.

Weet iemand een oplossing waar door ik nu in de huidige situatie waar ik in zit toch kan internetten.

Of moet ik weer over gaan naar de host pc met 2 netwerkkaarten, en als dat zo is kan iemand mij dan ook vertellen hoe ik kan internetten zonder de host pc aan te doen.

Please help
 
Je kunt helaas vandaag de dag nog niet met meerdere computers op internet zonder een router,tenzij je internet gaat delen via bepaalde progjes maar daarvoor moet je wel minimaal 2 ethernetkaarten hebben en altijd de computer aan hebben wil je er gebruik van maken.

Je Ip nummer zal waarschijnlijk 169.254 etc zijn maw je krijgt geen geldig IP nr van de dhcp server.Ik weet niet welke modem je hebt maar het verbaast me eigenlijk niet want je mist een router.

Of je het MAC adres moet klonen weet ik zo niet maar dat zal chello ongetwijfeld kunnen zeggen alsmede een eventuele wachttijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan