netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

great

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2004
hallo, ik heb een probleem met de netwerkverbinding. ik kan wel ping naar beide pc's, maar pingen met pcnaam lukt van de ene naar de andere pc niet, terwijl dit andersom wel lukt. ik heb onder "wins" "enable netbios over tcp/ip" aanstaan op beide pc's.
ik kan nu geen bestanden uitwisselen en dat wil ik voor elkaar krijgen.
weet iemand een leuk/goed/makkelijk programma om netwerken te delen en zo bestanden uit te wisselen?

bedankt

Ik neem aan dat je je pc's wel lid hebt gemaakt van een "werkgroep"?
(Netwerkinstellingen)

Klinkt alsof 1 van beide PC's bestanden delen niet 'aan' heeft staan. PING op IP werkt op een lager niveau.

ik heb alles bekeken, maar alles is gedeelde (bestanden en printers), tcp/ip, microsoft etc.
ook heb ik beide pc's dezelfde werkgroepnaam gegeven.

alleen de ene pc maakt geen koppeling tussen ip-adres en pc-naam. de andere pc koppelt wel zijn ip-adres aan z'n pc-naam.

ik heb ook al diverse directory's gedeeld (met zo'n handje eronder). nu moet in verkenner toch deze bestanden komen te staan van de andere pc?

weten jullie nog een goed programma om bestanden uit te wisselen?

Wel op ip, niet op netbiosnaam. Pas de hosts file eens aan, dat zou moeten werken.

iets heel belangrijks was ik vergeten en nu werkt het wel, behalve die naamsherkenning niet,.
ik kan nu wel bij de bestanden van de andere pc komen door in uitvoeren \\ipadres te tikken.
dit is voor mij het belangrijkste. txs voor de hlp, maar als je nog antwoord heb op dat naamsherkennin dan hoor ik dat ook graag.

Je kan de hosts file vinden onder de de windows\win32 map ... daar kan je records toevoegen .
Als je hem niet kan vinden ... even zoeken op hosts en dan hele windows map en submappen laten scannen.

Bijvoorbeeld : 192.168.13.13 pietjepuk

Maar er staat altijd al het voorbeeld van localhost.

Maar dit is wel een hele onnodige oplossing. Maar je hebt het over WINS en dan netbios? Ik zou dat uitzetten, want dat soort dingen gaan alleen werken in een WINS-omgeving. En die heb je meestal niet in een Werkgroep hangen ;)
Wat jij waarschijnlijk wilt gebruiken is NetBIOS, dat is een los protocol wat je apart moet installeren onder windows.
Maar over welke windows-versies gaat het allemaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan