Netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ShowDown

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Hallo,

Sinds 2 weken heb ik een nieuwe pc(p4,2,8Ghz en 512mb)

Nu had ik voorheen hier in huis een netwerk via een hub op een p2 en p3 en nooit problemen gehad.De p2 de deur uitgedaan en het netwerk op de p3 en p4 aangesloten.

De problemen die zich nu voordoen zijn als volgt.Op de hoofdpc(p4) kan ik 10/15 minuten goed internetten en daarna wordt ie traag en valt tenslotte weg en geeft ie aan kan webpagina niet weergeven.Op de 2e pc loopt het internet wel gewoon door en kan ik prima door surfen.Tevens kan ik op de hoofdpc na het spelen van een spel(bijv ET) niet meer internetten en geeft ie hetzelfde probleem aan,kan pagina niet weergeven).

Heb nu een router (vigor 2200E)aangeschaft,maar die krijgt op 1 of andere manier geen verbinding met het internet.

Iemand enig idee wat er fout is??

gegevens internet

com 21,wanadoo

pc: p4 2,8 512 mb

alvast bedankt

het lijkt erop dat de nieuwe computer niet goed is, dat het geheugen vol loopt en niet meer vrijgegeven wordt. Staat er xp sp2 op?

Kun je vanuit de browser van een van je pc's je router "zien" , kun je bij het instellingen scherm komen? (kijk met de router ertussen op http://192.168.2.1) Meestal moet je je router dan op dhcp zetten en het mac adres clonen van je netwerkaart van de pc waarmee je officieel bent aangemeld. Brandt het wap lampje van je router?

Heb nu geen(voorlopig) router ertussen zitten

xp sp2 staat erop,wat kan ik eraan doen dat mijn geheugen niet meer vol loopt en vrij gegeven wordt,denk dat daar namelijk het probleem zit

dat vrijgeven van geheugen moet windows zelf doen, ik kan niet zo snel een programmaatje vinden waarmee je dat handmatig kunt doen. Misschien zou je eens een mem-test kunnen doen, dan zet je het programma mem-test op een floppy en start daar dan mee op, dan wordt het geheugen getest, dan weet je of het daar al dan niet aan ligt. Hier kun je het downloaden http://www.tweakers.net/meuktracker/5427 . Voor je het op floppy zet eerst even unzippen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan