Netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Biggetjuh

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2005
Berichten
76
Hoi als ik op netwerkomgeving klik zie ik niemand ook mezelf niet (ik heb wel internet)
als ik dan computer zoeken doe en dan vind ik de andere pc en ik klikk erop dan zegt Geen toegang tot //.... er zijn geen foutgegevens beschikbaar. en een andere keer zegt die geen toegang om de je niet aangemeld bent


ik snap er niks meer van :(

wie wil mij helpen

groetjes maurits
 
  1. Zorg er in elk geval voor dat de pc's in je netwerk in de zelfde gebruikergroep zitten.
  2. Zet om te proberen alle firewalls even uit, zodat je weet dat die je niet in de weg zitten.
  3. Zorg dat de pc's die je wilt bereiken, bestanden en printer delen ingeschakeld hebt. Hoe je dit insteld is afhankeijk van je besturing systeem
  4. Afhankelijk van je besturing systemen zou je in elk geval de pc's moeten zien in je verkenner. Of je dan op bv de HD kan komen is afhankelijk hoe je deze ingesteld hebt
  5. XP en W2K verlangen normaal gesproken een wachtwoord als je iets wil delen, houd hier rekening mee

Tip1: Win98 kan heel vervelend doen in een NTFS geformateerd netwerk, wat soms wil helpen is om in een win 95/98 systeem een gebruikersnaam en wachtwoord bij opstarten in te stellen, gelijk aan die op de pc die wil delen. Dit is geen must maar soms werkt dit verrassend goed.

Tip2: Meest eenvoudige is als je een cd van XP hebt om die op alle pc los te laten en de wizard te draaien om netwerken in te stellen.


Succes
 
dat wil niet helpen maar mijn pc flipt nu helemaal er zit nu win 98se maar ik wil er w2k of windows me op zetten welke is beter Mijn pc is 466 mhz 128 mb ram
 
Als ik mocht kiezen zou ik W2k kiezen, je zit alleen met een minimaal aan intern geheugen te werken. Als je verder geen spannende dingen op je 466 systeem doet, gaat dit draaien.
100 x stabieler dan w98 en ME en heel veel meer voordelen.
Als je nog wat intern geheugen liggen hebt zou ik dit wel wat omhoog krikken.
Je kan ook nog updaten, zorg ook dat je Sp4 erbij opzet. Alles verkrijgbaar bij Bill.
updaten voor w98 en ME bij Bill is niet echt een optie meer.

Ik draai zelf een WebDav server ( intern gebruik hoor) op een pent 2 266 Mhz maar wel met 512Mb intern met W2k en draait als een zonnetje

succes

Biggetjuh zei:
dat wil niet helpen maar mijn pc flipt nu helemaal er zit nu win 98se maar ik wil er w2k of windows me op zetten welke is beter Mijn pc is 466 mhz 128 mb ram
 
ik heb er w2k sever op ben nu de services packs aan het installeren netwerk deed het gelijk ;)

weet je nog een goede gratis virusscanner ik dacht aan avg
 
Laatst bewerkt:
idd die van AVG is goed en volledig gratis.

Als je een account bij xs4all hebt kan je daar ook gratis McAfee downloaden.

Succes met W2k
 
ik was net klaar met service pack 4 aan het installen ! en toen starte ik hem op en kreeg ik blauw beeld met witte tekst dat zei dat mijn bios geupdated moest worde :S en ik moest f7 klikken ofsow maar ze zeiden ook dat ik naar hardware update.com moest gaan ik daar gekeken werd er niet veel wijzer van
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat er allemaal gebeurt bij jou :confused:

Ik heb zelf deze error nooit gehad met de systemen die bij mij draaien, deze zijn waarschijnlijk aardig ouder dan waar jij mee draait. De oudste bios bij mij "award 1997" geeft geen krimp met W2k

Krijg je dat blauwe scherm na elke opstart...? Lijkt me allemaal niet logisch, maar misschien dat er nog iemand anders is die dit wel mee gemaakt heeft
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan