netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

redelman

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2006
Berichten
13
Hallo,

Ik wil graag een draadloos netwerk aanleggen met een router, maar weet niet hoe dit moet, ik heb nu met de zelfde router een netwerk met draad die functioneert goed, maar wil graag van de kabels af. Ik heb de volgende gegvens van de router en de 3 computers die ik graag in het netwerk wil hebben.

Type router is een Linksys Wireless- N Broadband Router
Computer 1 is aangesloten op de router en in de router zit ook de kabel voor het internet, deze computer draait op windows xp en heeft de volgende netwerkadapters:
- 1394-netwerkkaart
- Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI gigabit Ethernet Controller

Computer 2 draait ook op windows XP en heeft de volgende netwerkadapter:
- 3 com gigabit LOM (3c940)

Computer 3 draait op windows ME en heeft de volgende netwerkadapter:
- Intel 21041 Based PCI Ethernet Adapter

Wie kan mij duidelijk en stap voor stap vertellen hoe ik dit probleem moet oplossen om een goed werkend draadloos netwerk te krijgen

Alvast bedankt

RuuD
 
Bedankt voor de link, maar ik kom er nog niet uit is er iemand die mij als nog kan helpen
Ik toets in mijn webbrowser het ip adres en dan wordt er gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord en ik las op internet dat je alleen het wachtwoord in moet toetsen en dat heb ik gedaan alleen er gebeurd dan verder niets

RuuD
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk heb je bij het installeren van de Linksys een administrator wachtwoord moeten ingeven.
Al je dit wachtwoord niet meer weet, kan je achteraan de Linksys het resetknopje indrukken. De router zal dan naar de fabrieksinstellingen terugkeren.
Normaal kom je er dan in door de user name blanco te laten en admin als passwoord te gebruiken.

Let Op: bij het configureren best toch weer het paswoord veranderen om misbruik te voorkomen.
 
Hallo,

Ik inmiddels het wachtwoord wat ik in moet voeren, maar wie kan mij vertellen hoe ik nu de andere 2 computers draadloos kan laten fungeren op deze router? Het ik wel de juiste netwerkadapters?

RuuD
 
Hoi RuuD,

Helaas, ik vrees dat de opgegeven adapters geen draadloze netwerkadapters zijn.
Draadloze netwerkadapters kan je kopen als USB stick, als externe adapter (via USB) of als interne adapter (PCI-kaart).
 
Hallo,

Als ik zo;n usb netwerkadapter koop zijn er dan nog specifieke dingen waar ik op moet letten, het gebruik is voor glasvezel, kan iemand mij een type aanraden of maakt het niet zoveel uit welke ik daarvoor gebruik

RuuD
 
Hoi Ruud...:)

In de link die je van Quatsch kreeg staat toch eigenlijk al een hoop.
Als je naar de winkel gaat om adaptors te kopen zullen ze je ongetwijfeld ook heel gericht advies kunnen geven wat het beste aansluit op de bij jouw thuis van toepassing zijnde configuratie. Het meest compatibel met jouw Linksys router zijn natuurlijk ook adaptors van Linksys.


ED
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan