netwerk probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jtos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jtos

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Goedemiddag,

Ik heb gisteren een router gekocht, het is van Linksys en het Model no: WRT120N. Ik heb het ding geïnstalleerd, en ik heb ook gewoon ontvangst. Maar, nu zegt mijn netwerk toegang: Lokaal. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Bij mijn vorige router hadden wij het probleem dat wij om de drie dagen naar 192.168.1.1 moesten gaan, en vervolgens op Status Monitor te klikken en op DHCP Renew. Dan deed internet het weer voor drie dagen.

Ik heb Windows Vista, en kabel-aansluiting van UPC.

Bij voorbaat dank!

1. Zet router uit en koppel hem los van UPC modem
2. Zet UPC modem uit, en wacht 15 minuten
3. Zet UPC modem weer aan en wacht totdat die volledig is opgestart
4. Verbind de WAN aansluiting van de router met de UPC modem
5. Zet de router weer aan en wacht totdat die volledig is opgestart
6. Herstart je computer.

Hopelijk komt het daarmee allemaal in orde.

Nou.. Dat werkt niet. Ik werk nu met mijn oude router, die via een kabeltje gaat, dus niet draadloos. Die werkt gewoon goed. Dan ligt het niet aan het UPC modem, of wel? Weet je misschien waar het dan aan ligt?

Lijkt me inderdaad niet te liggen aan de UPC modem.
Even terug naar een situatie waarbij de wrt120n is aangesloten op de UPC modem (zie vorige instructie, dus met de gele aansluiting linksachter in de UPC modem):
1. Verbind een pc/laptop bedraad met de wrt120n en kijk of er Internet is op de pc/laptop.
2. Indien niet, kijk na of de WR120n wel 'Internet' heeft:
a. Log in op de router: http://192.168.1.1
Standaard is geen gebruikersnaam invullen en als wachtwoord: admin
Kijk na het eerste scherm of de router wel bij Internet Connection Type op Automatic configuration (DHCP) staat ingesteld.
Daarna naar het 'tabblad' Status gaan (helemaal rechts op het scherm).
Kijk na welke of het bij Internet Connection genoemde ip-adres wel is toegewezen. Kijk ook de andere toegewezen zaken na, zoals DNS etc.
Staat daar overal iets als 0.0.0.0, dan eens klikken op Release IP address en daarna Renew IP Address. Als er dan nog niets verandert aan de instellingen, dan is er serieus iets mis met de setup.
Dingen waar dan aan gedacht kan worden zijn:
1. Op de 'oude' router het Internet ip-adres vrijgeven, maar niet renewen. Dan weer de WRT120n aansluiten en díe een ip-adres laten vragen via Renew IP Address
2. Het 'clonen' van het mac adres van de oude router naar de WRT120n. Dat MAC adres invullen in de WRT120n op 'tabblad' Setup -> MAC address Clone

Succes,

Tijs.

Ik ben bij 192.168.1.1 geweest en daar staat Internet Connection Type op Automatic configuration (DHCP) ingesteld. Dus dat is goed. Maar ik kan 'Release IP-address' niet doen. Daar kan ik niet op klikken. Ik kan wel op 'Renew IP-address klikken, maar dat heeft geen effect. Dit is wat er staat op die pagina:

Firmware Version: v1.0.01 build 001 May 11 2009 19:37:27
Boot Code Version: v0.03
Firmware Verification: 482c67bf4690d619abb89e5a1fdd7381
Current Time: Not Available
Internet MAC Address: 00:1D:09:5D:D8:2C
Host Name:
Domain Name:

Internet Connection

Connection Type: Automatic Configuration - DHCP
Internet IP Address: 0.0.0.0
Subnet Mask: 0.0.0.0
Default Gateway: 0.0.0.0
DNS 1: 0.0.0.0
DNS 2: 0.0.0.0
DNS 3: 0.0.0.0
MTU 1500
DHCP Lease Time 0

Kun je mij vertellen wat ik nu kan doen?

3 dingen:
1. Controleer grondig of je de UPC modem wel aan de WAN aansluiting van de WRT120n hebt aangesloten (=de meest linkse aansluiting op de WRT120n, geel gekleurd als het goed is).
2. Op de 'oude' router het Internet ip-adres vrijgeven ("IP Release"), maar niet renewen. Dan weer de WRT120n aansluiten en díe een ip-adres laten vragen via Renew IP Address, zodat die het vrijgekomen ip-adres kan nemen dat de oude router eerder had.
3. Het 'clonen' van het mac adres van de oude router naar de WRT120n. Dus het MAC adres van de oude router invullen in de WRT120n op 'tabblad' Setup -> MAC address Clone
Daarna de WRT120n opnieuw aansluiten aan de UPC modem.

Als dit niet werkt, dan is er iets mis met de router m.i., en moet dus teruggebracht worden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb 1. sowieso correct uitgevoerd, dat is het simpelst. En 2. gaat niet, als ik mijn oude router op IP-Release doe gaat het nog goed. Maar dan plug ik mijn nieuwe router erin en dan kan ik nog steeds niet op IP-Release drukken. En 3. Heb ik ook gedaan.

Het is dus een raadsel..

Enige wat je evt. nog kunt proberen is een firmware upgrade.
Die staat hier
Zet wel even vantevoren de instellingen op Fabriekwaarden terug: Bedraad inloggen op het apparaat en in Administration kiezen voor Factory Default (klikken op Restore all settings)
Die firmware kun je daarna uploaden door bedraad in te loggen op het apparaat en bij Administration kiezen voor Firmware Upgrade (let op: er geldt dan weer het standaardwachtwoord admin)

PS: De firmware is versie Ver.1.0.02.001
Kijk dus even in het Status scherm na of je momenteel een oudere versie van de firmware op je router hebt staan.

Probeer daarna de riedel van:
1. Zet router uit en koppel hem los van UPC modem
2. Zet UPC modem uit, en wacht 15 minuten
3. Zet UPC modem weer aan en wacht totdat die volledig is opgestart
4. Verbind de WAN aansluiting van de router met de UPC modem
5. Zet de router weer aan en wacht totdat die volledig is opgestart
6. Herstart je computer.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug