netwerk probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

DonkeyNL

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2009
Hallo

ik heb een vraag over een zojuist aangelegd netwerkje heb via een crosskabel
mijn desktop verbonden met mijn laptop deze draaien allebei op vista
allebei de pc`s maken gebruik van draadloos internet van UPC.
maar op een of andere manier zodra ik de crosskabel er tussen heb zitten kan ik alleen met mijn desktop op het internet en kan mijn laptop geen verbinding meer maken via de ingebouwde netwerkkaart. en als ik dan internet wil delen via de netwerk kabel dan krijg ik een fout melding dat er een pc binnen het netwerk dezelfde ip adress gebruikt.
heb vervolgens mijn IP proberen te weizigen op de desktop maar dit ging niet.

ben niet heel goed met computers dus als het kan wat eenvoudigere uitleg
tevens excuses voor mijn slordige tekst indeling. alvast bedankt MVG DONKEY

Welkom op helpmij.nl ;)

sorry, ik zie nu pas dat je ze allebei draadloos hebt draaien. Waarom heb je dan een kabel nodig??? Geeft alleen maar een hoop verwarring!!! Je moet de werkgroep allebei hetzelfde instellen en de computerss een naam geven, gedeelde map maken. KLAAR!!!!

Hallo DonkeyNL,
Als je toch een kabel wil gebruiken, waarom dan niet een gewone Cat5 UTP ipv Crosskabel?
Groet,

Martin

hoi bedankt voor jullie snelle reactie maar wil op beide pcs internet hebben draadloos en via de crosskabel een lan game starten

nou is dat eigenlijk ook een vraag hoe start ik een offline LAN gam met left 4 dead
op een of andere manier kan ik wel een server aanmaken of lobby en deze kan door de andere pc wel gevonden worden maar zodra ik op join gam druk blijft hij maar het scherm join game geven en gebeurt er niks verder net alsof ie niet kan joinen

Dat zou ook met je ip te maken hebben.
doe zoals jobbes schrijft maak een draadloos netwerk dan krijgen beide pc's een eigen ip.
welke windows versies heb je op de pc's?

Laatst bewerkt:
hoi op beide pcs staat vista 32bit versie ja wil wel een eigen netwerk via de kabel aanmaken maar ik ben in dat gebied best een leek in computers dus als je me er beetje mee kan helpen graag thnks

heb zojuist een draadloos netwerk aangemaakt dit werkt prima maar dan heb ik geen internet meer en dat is een probleemje allebei de pc`s maken normaal verbinding met het internet via draadloze rauter en nu wil ik een netwerk via crosskabel maken tussen de 2 pc`s alleen dan heeft er maar 1tje internet of de een of de ander hoe kan ik dit probleem oplossen want ik krijg dan de melding dat een pc uit het netwerk hetzelfde IP gebruikt

Staat in de router het automatisch uitdelen van IP adressen aan (DHCP aan). Als dat niet het geval is, dan zijn er misschien vaste IP adressen toegewezen waardoor er een confict ontstaat als twee pc's zich met hetzelfde IP adres willen aanmelden.

Ook kun je bepaalde IP adressen reserveren voor bepaalde computers op het MAC adres. Ook hierdoor zou een dergelijk confict kunnen ontstaan.

Het is zaak om te controleren of:

* DHCP aan staat
* Er bepaalde IP adressen zijn gereserveerd in de router (en voor welke pc's)
* Op elke computer kijken welk IP adres hij gekregen heeft van de router
* Kijken of de pc's automatisch een IP adres krijgt toegewezen of dat deze vast is ingesteld.

Hiervoor moet je dus naar de netwerkinstellingen van de diverse PC's kijken en tevens de setup/admin/config van de router in duiken.

nogmaals bedankt voor je hulp

alleen nog 1 vraagje zou je ook kunnen uitleggen hoe ik all die punten kan controleren want kom er niet goed uit de dhcp controleren bijv. ik heb een draadloze router van upc en heb hier geen install disk van of zo dus ik kweet daar bijv. al niet goed hoe ik daar achter moet komen en de netwerk instellingen is voor mij ook een heel breed begrip :o ben echt een newbie hierin dus als je nog dieper op de stof in zou kunnen gaan graag
bedankt IIG MvG Donkey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan