Netwerk probleempje !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ahum... Ik mis de terugkoppeling wat de oplossing van je originele probleem is geweest?

M.b.t. je nieuwe vraag:
1. Gaat het hier wel echt over de draadloze verbinding, of is een andere verbinding bezig met "ip-adres verkrijgen"?
2. Geef ons de instellingen van Internet Protocol (TCP/IP) die hoort bij het netwerkapparaat dat nu met die melding van "ip-adres verkrijgen".
3. Als het inderdaad over de draadloze verbinding gaat: Kijk na of je misschien 2 zaken mixt, namelijk het gebruik van 'de Windows methode' (Windows Zero Configuration) terwijl je ook een hulpprogramma hebt voor het instellen van de draadloze verbinding. Staat Windows Zero Configuration geactiveerd op die draadloze netwerkkaart maar er is ook een utility bij dan kun je rare effecten krijgen.

Tijs.

Lachen zeg, ik mail je net :p

Ik ga je bericht nog eens lezen en mijn netbook is nu uit maar ik kijk morgen even.

Oh ja, terugkoppeling, excuses......werkgroep naam aangepast en opnieuw gezocht naar netwerk locaties en toen vond hij mijn laptop wel.

Laatst bewerkt:
1. Het gaat echt over de draadloze verbinding
2. Ga ik opzoeken
3. Zo ver ik weet zit er op mijn netbook verder geen utility die dit ook kan regelen.

Nou ja, schiet mij maar lek.
Zet hem net opnieuw aan en de melding is weg.....

Wat ik nog wel even wil weten want dat kan ik niet vinden is waar is kan zien dat hij Windows Zero Configuration gebruikt. Wellicht handig voor in de toekomst. EDIT: reeds gevonden en staat op automatisch.

Bij TCP/IP staat alles trouwens automatisch.

Hoe dan ook alles werkt nu.

Laatst bewerkt:
Rechtsklik op het draadloze netwerkicoontje onderin beeld, en kies Draadloze netwerken weergeven. Is Zero Configuration niet in gebruik, dan zullen er geen draadloze netwerken worden getoond, en er staat een melding zoals hieronder.
[Zoals je begrijpt gebruik ik wél een utility, bij mij staat WZC dus uitgeschakeld op de netwerkverbinding]

attachment.php

Tijs.

Bijlagen

• WZC_niet_in_gebruik_XP.JPG
    WZC_niet_in_gebruik_XP.JPG
    58 KB · Weergaven: 37
Begrijp ik....staat bij mij dus aan en ik heb verder geen Utility.

Hoe dan ook en wat het ook was ( al wil ik het graag weten) het is nu opgelost.

Ik ga nu offline en zo naar bed. Was een lange dag voor mij en ik kijk morgen weer verder.

Volgende keer: Als alles wel werkt, maar je krijgt zo'n rare melding dat ie netwerk adres wil verkrijgen ofzo, gewoon even opnieuw opstarten.. werkt vaak=)

EDIT: Wat Tijs in de volgende post zegt klopt.

Laatst bewerkt:
Vaak hoef je niet eens opnieuw op te starten: Rechtsklikken op het icoontje van de draadloze netwerkkaart rechts onder in beeld, en dan Herstellen kiezen is bijna ook altijd genoeg.

Tijs.

Okay luitjes, hartelijk dank voor het meedenken.
Ben blij dat alles werkt in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan