Netwerk problemen Again!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter epse
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

epse

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
En ja hoor heb weer problemen met het netwerk op school!

Ik heb ondertussen al veel computers geinstaleerd met Xp en andere programmas geinstaleerd! Alles werkt dus ik denk: ik ga alvast wat oude pc`s omruilen voor de nieuwe! De eerste start ik op alles werkt!

Zet de 2e pc aan en hij kan bij bijde pc`s geen netwerk verbinding meer maken. Wil ik met de 2e pc inlogen krijg ik de volgende melding: Kan geen netwerkverbinding maken en geen zwevend profiel vinden. De pc zal aanmelden op het lokaal profiel.

Er is wel een switch tussen gekomen namelijk een HP switching Hub-12R

Dus het probleem is dat ik met 1 nieuwe pc wel op het netwerk kom maar als ik meerdere nieuwe aanzet ik problemen krijg!

iemand een idee??

Ik heb er momenteel een andere switch tussen gezet maar niet met het gewenste effect!

Het apparte is als ik de pc`s instaleer in de klas 9 zonder switch er tussen werken ze wel gewoon!

Ik heb dus het idee dat het aan de switch ligt!

Controleer of ze niet hetzelfde IP-nummer en/of computernaam hebben.

Hetzelfde IP nummer hebben ze wel. Ik zal is gaan knutselen! Bedankt voor je reactie!

Ze moeten dus niet hetzelfde IP-nummer hebben he! Ik neem aan dat je dat wist maar je weet nooit ;)

Ik wist het inderdaad wel maar zo stom geweest om alles automatisch in te laten stellen! :D

Nu doet ie het!!

Bedankt Tiborv!

Was ik nog maar een keer:

Kan je van je IP adres de laatste 2 cijfers overal in veranderen??

Nee, elk segment loopt van 0 t/m 255 waarbij bij het laatste segment 255 gereseveerd is voor Broadcasting.

Ik heb nu voor 1 pc hetvolgende staan:

(weet niet of het erg is dat iedereen dat kan zien?)

Ip: 217.104.183.227
sub: 255.255.255.192
gataway: 217.104.183.193

Dns:212.178.5.5
Alter Dns: 212.178.5.4

Ik kan de laatste 3 cijfers van het ip dus veranderen t/m 255?? en dan werkt t gewoon?

Die range is niet beschikbaar voor interne netwerken, dat is een Internet-adres.

Vrije range's zijn b.v. 192.168.X.X en 10.0.0.X

217.10.183.255 zou in jou geval niet bruikbaar zijn (broadcast) en 213.10.183.193 is al bezet door de gateway.

Geplaatst door epse

Ik kan de laatste 3 cijfers van het ip dus veranderen t/m 255?? en dan werkt t gewoon?

Ik geloof dat dat aan je subnetmask ligt. Ik gok dat jij IP's kan kiezen tussen:

217.104.183.192 > 217.104.183.254

Maar dit weet ik niet zeker, dus correct me if i'm wrong :)

Nou ben ik toch erg nieuwsgierig hoe jij wel dat zwevend profiel hebt kunnen vinden met XP!

Ik zit nu al 2 dagen 8 uur p.d. hiermee te *****n en nog steeds heb ik geen zinnige oplossing gevonden!
Ik weet dat ik ergens iets van validatie moet aanvinken
(dit is win98 term) maar hoe ze validatie hebben genoemd in XP....ik zou het niet weten!? en verder moet je ergens gebruikersprofielen inschakelen --> dit is alleen niet zo belangrijk als de validatie!

Als ik hier antwoord van je op kan krijgen ben ik blij :)

Toevallig leerling ROC Aventus????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan