Netwerk problemen Dell Latitude e5510

Status
Niet open voor verdere reacties.

annepruiksma

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2011
Hallo,

Ik heb een laptop gekocht, een dell latitude e5510. Nu doet zicht het volgende probleem voor. Ik kan niet draadloos op het netwerk komen. Alleen als ik er een netwerk stick in doe voor draadloos netwerk vindt hij het netwerk. als ik dit stickje eruit haal vindt hij helemaal geen netwerken, en kan ik ook niets zoeken, hij zegt gewoon dat er niets aanwezig is. Ook met de internetkabel erin is er geen probleem.

Hoe kan dit probleem opgelost worden?

Met vriendelijke groet,

Anne

Kijk eens in de handleiding of er een knopje aan de buitenkant zit, of een toetscombinatie, om het WLAN/Wifi aan/uit te zetten.

Ja die heb ik gevonden, alleen als ik deze inschakel, gebeurd er helemaal niets, wel gaat de bluetooth aan.

Kijk eens in je apparaatbeheer (configuratiescherm) bij de netwerkadapters of daar de draadloze netwerkkaart te vinden is en zo ja, of de driver geinstalleerd is.
Als dat allemaal zo is kijk dan daar ook of de kaart als ingeschakeld staat. Zo nee, dan inschakelen (met de linkermuis dubbelklikken op de naam, helemaal links in de betreffende regel).

oke ik heb even gekeken, en heb dit gevonden.

Netwerkaddapters:
- Bluetooth-apparaat (Personal Area Netword)
- Bluetooth-apparaat (RFCOMM protocol TDI)
- Broadcom NetXtreme 57xx Gigabit Controller

Overige apparaten:
- Netwerokcontroller (met geel uitroeptekentje)
- Onbekend apparaat (met geel uitroeptekentje)

Hoe nu verder?

Het ziet er naar uit dat de driver voor het draadloze netwerk niet is geinstalleerd. Die driver staat op de CD die meegeleverd is. Even goed kijken, want er zullen ongetwijfeld meerdere CDs meegeleverd zijn. Stop de driver CD in de DvD-reader en laat de CD automatisch starten. Dan even in het menu dat er verschijnt rondkijken totdat het onderdeel van de drivers verschijnt en daarbinnen de regel voor het installeren van het draadloze netwerk (ook wel WLAN of Wifi genoemd). Als dat allemaal niet lukt, of er zit geen CD met driver software bij, dan lijkt het mij het beste contact op te nemen met de service afdeling van Dell, want het is tenslotte een net nieuw aangeschafte Dell laptop en de boel moet gewoon werken.

Aller eerst is het niet echt netjes om zo een product af te leveren, dat even terzijde.
Wat srpchulp adviseer is zeker een mogelijkheid. Maar het laatste om contact met de service afdeling van Dell te nemen zou ik echt als laatste doen. Kan zijn dat wat ze je vertellen een beetje abracadabra taal voor je is.
Ik heb zelf een Latitude E6400 en heb een aantal malen mijn laptop geformatteerd en alles via de site van Dell binnen kunnen halen wat betreft drivers. Zo heb je alles up2date en de goeie driver de onderdelen van je laptop/pc. Aan jou de keuze om bij eventuele ontbreken van de meegeleverde cd's de service afdeling van Dell te bellen of naar Dell site te gaan om drivers te downloaden. Ik zal je de link hier doorgeven waar je je drivers kan vinden.
http://support.euro.dell.com/support/downloads/index.aspx?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
Je klik op "Mijn systeem scannen" en voila na enige tijd komt je drivers tevoorschijn.
Succes en voor verdere vragen dan helpen we je graag...

Gr. NickLatu

Laatst bewerkt:
Oke, ik zal daar zo meteen even mee bezig. Geeft de scan automatisch aan welke drivers er voor dit product beschikbaar zijn en welke er nog niet opstaan? Of geeft de systeem scan gewoon alle drivers weer die er op gezet kunnen worden?

GroteFoto-YKVFMT6S.jpg

Dit is het scherm met alle drivers wat in je systeem hoort te zitten. Maar wil je kijken welke drivers er nog niet in je systeem zit, dan klik je "Aangeraden Door Dell"

Succes...

Groetjes NickLatu

Het volgende probleem doet zich voor, ik zie : Aangeraden door Dell balk niet staan, hoe kan ik op een andere manier een systeemscan doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan