Netwerk problemen met Wlan !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

help2111

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2011
hoi:confused:

beste mensen ik wil jullie vragen om hulp voor het volgende:

ik heb een hp computer Hp m9070 met windows vista.

ik heb besloten om terug te gaan van winows vista naar xp

want ik vind vista helemaal niks voor mij..

maar na xp te hebben opgezet heb ik de drivers opnieuw moeten installeren,,

alleen loop ik nu vast met het volgende probleem,,

een aantal drivers kan ik niet vinden, dit wordt aangegeven bij apparaatbeheer,,

1 daarvan is : 802.11 bg wlan,, dit is volgens mij:confused: de reden waarom ik niet op het internet kan..

de andere drivers die ook niet gevonden worden geef ik ook even op

deze zijn:
  • ander Pci brugapparaat
  • beanbag emulation device
  • pci device
  • sm bus controller
  • videocontroller vga compitabel

ik heb gebrobeerd allerlei drivers van (802.11 bg wlan) te installeren maar zonder succes..

weet iemand misschien een oplossing

alvast heel erg bedankt..:)

heb ik al gedaan ,, ik zal het nog een keer proberen,,

welke informatie wil je precies weten????

HP levert toch ook altijd een recovery partition, waar ook alle drivers op staan. dus heb je al gekeken of die partitie er is? Daar zouden alle geschikte drivers op moeten staan. En zo niet, dan inderdaad je hardware uitlezen met software van derden.

dat klopt alleen volgens mij zijn die drivers alleen geschikt voor het geleverde bestuuringssyteem

Ja dat zou kunnen, maar heb je al gekeken? Soms zijn ze universeel en soms zijn er aparte mappen met XP, en ook nog het aantal bits etc, en misschien helpt het je ook op weg om de geschikte drivers te vinden.

het grappige is dat ik niet in mijn recovery kan komen

weet iemand hoe dat moet???

ik heb wel voordat ik xp erop heb gezet alles geformateerd..

maar volgens mij is de recovery op een andere partitie ,,klopt dit

Hoe bedoel je niet in kan komen? Zie je hem wel staan in windows xp bij de computer en ook dat hij ruimte inneemt op de schijf? Of heb je de hele schijf geformateerd?

en als het gewoon een HP computer uit de fabriek is, kun je waarschijnlijk de meeste drivers gewoon downloaden van de HP site, die computers bestaan meestal uit dezelfde onderdelen, soms wijkt het wat af, maar dat staat dan wel aangegeven en anders is het een kwestie van testen.

Stond op de pc toen je deze kocht vista al geinstalleerd?
xp drivers zijn niet te krijgen bij hp-site.
klik je op vista kun je alle drivers krijgen en mss kun je daar ook de exacte naam en type van je hardware vinden en dan zoeken op die naam en type voor xp drivers.
Of (kweet niet of dit lukt)vista driver downloaden en via Rmuis uitvoeren in xp modus proberen.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...8&lc=nl&cc=nl&dlc=nl&sw_lang=&product=3627492

Laatst bewerkt:
ja ik zag het ook net, xp drivers zijn niet te krijgen, alleen vista en win7, beetje jammer eigenlijk, maar onderzoek de vista drivers

Hoi !

Je moet de juiste drivers voor XP zoeken aan de hand van de aanwezige hardware; eerlijk gezegd geen makkelijke klus voor leken.
HP zal je hierbij niet helpen.
Wees verstandig en kies voor Win 7 Home Premium, daar zij door HP drivers voor beschikbaar.

Greetz,

Harry.

oke ik zie dat het moeilijk wordt...maar ik denk dat alles is geformateerd ook de recovery schijf dus ik kan ook niet meer terug naar vista,,
best grappig,,,

jullie melden dat ik bij vista moet zoeken,, wat bedoelen jullie hiermee,,

alvast bedankt

ik heb even nog gekeken op de drivers voor vista op hp.nl,,

maar deze zijn ook alleen maar update's wat een waardeloos bedrijf is dat

:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

weet iemand misschien een uitweg

bedankt alvast

Laatst bewerkt:
@Help2111:Welkom op Helpmij...

Het is niet toegestaan om in korte tijd bump berichten te plaatsen.Vandaar dat ik ze verwijderd heb.
Succes met je vraag.

Mvg,
Frank Wannet
Moderator hardware Helpmij.nl

Hoi !

Zie m'n vorige link: XP is 'n heilloze weg, niet meer ondersteunt door @Microsoft en inmiddels 10 jaar oud......
Da's meer dan 'n mensenleven in de ICT !

Greetz,

Harry.

maar nogmaals bedankt voor jullie reacties...

alleen wil ik eigenlijk vragen kan ik hierdoor niet verbinding maken met het internet

want is een 802.11 wlan nodig voor een desktop.. ik maak toch geen draadloos verbinding ik gebruik rechtsreeks de modem..

ik heb al een netwerkkaart 1394 geinstalleerd deze geeft geen problemen...

maar ik heb geen verbinding met het internet

en kijk eens op deze pagina, is dit jouw pc? http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01197647&lc=en&dlc=en&cc=us&lang=en&product=3602283#N509

Zo ja, dit staat er bij network:
Networking
hide
LAN: 10-Base-T

Interface: Integrated into motherboard
Technology: Realtek RTL8201N
Data transfer speeds: up to 10/100Mb/s
Transmission standards:10-Base-T Ethernet

Dus wanneer dit overeen komt met software van derden(Everest,etc) en je netwerkkaart inderdaad onboard is, kun je eens de Realtek RTL8201N drivers proberen

En om helemaal correct te zijn, hier kun je de driver, indien hij lastig te vinden is, o.a. krijgen: http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=202808

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan