netwerk problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mega gamer

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2002
ik heb sinds kort problems met het netwerk.
internet op bijde pc's doet het nog wel (bijde pc's zitten appart op de router aangesloten voor ADSL ) maar wanneer ik probeer om iets van de eene pc naar de andere te versturen krijg ik de melding dat de andere pc niet aangesloten is. maar de LAN-verbinding is wel actiefen werkt ook correct volgens windows
wat moet ik doen om mijn netwerk weer goed aan de praat te krijgen ????
:8-0: :confused: :eek: :rolleyes: :(

even in de router kijken of de instelling nog goed staat was bij mij ook heb ik veranderd en et doet et weer

ik heb ff gekeken of die instellingen nog goed stonden maar volgens mij staat alles nog perfect.

nog meer suggesties???
b.v.d.

Krijg je de melding dat de pc niet aangesloten is of dat je geen toegang hebt?

ik krijg deze melding

\\boven is niet toegangkelijk.............blabla
kan het netwerkpad niet vinden

(ik heb de firewall uitgeschakeld)

Heb je wel bestanden gedeelt?

Welke besturingsprogramma's draaien er op de pc's?

Zijn op beide pc's de accounts van de andere pc's bekend?

Of heb je het gastaccount misschien uitstaan?

ik heb op bijde pc's wel gast accounts moet ik dan op bijde pc's daarop aanmelden? ik snap niet precies wat je bedoeld.

Normaal gesproken zijn de gastaccounts uitgeschakeld. Is dat bij jou ook het geval?

Zoja zet ze eens aan

ik heb op bijde pc's de gastaccount's ingeschakeld maar nu ik er over nadenk: ik heb laatst windows xp geinstaleerd op de pc's waar daarvoor 98 op stond. 98 staat er nu nog steeds op maar ik draai 'm op xp.
maakt dit uit? voordat ik zp geistaleerd had deed het netwerk het gewoon goed, nadat ik xp geinstaleerd heb heeft het netwerk het ook nog gewoon gedaan tot eergister.

Werkgroep naam

Dat is om te beginnen wel makkelijker en je zult de PC`s sneller vinden. Doch essentieel is het niet. Je kunt ook een PC die een andere werkgroep naam heeft vinden door bijv met commanda zoeken de naam van de betreffende PC te vinden. Zo werkt het bij mij thuis tussen prive PC`s en kantoor laptop.

Geplaatst door mega gamer
ik heb op bijde pc's wel gast accounts moet ik dan op bijde pc's daarop aanmelden? ik snap niet precies wat je bedoeld.

Ik zag dat jullie problemen hier mee hadden, ik heb zelf ook een dergelijk probleem gehad.

Als het goed is heb je op beide machines xp draaien en zie je de machines ook in de netwerk omgeving maar op het moment als je er op wilt kijken krijg je de melding dat hij niet toegankelijk is, toch????

Nou is het zo dat windows xp stadaart probeert in te loggen met het gast account.
Probeer het eens door het gast account te voorzien van een wachtwoord, dan zal de andere pc niet standaart proberen in te loggen als gast en zal hij vragen om een gebruikersnaam en wachtwoord.

succes.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan