(Netwerk) profielen laden langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donnows

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Hallo,

Ik heb een probleem met een net ingerichte windows server 2003.
Op het moment dat ik een user aanmaak, en hem een zwervend profiel mee geef dan laat een andere computer waar je dan op inlogt, het profiel erg langzaam in. het zijn nog nieuwe/lege profielen dus het kan niet zozijn dat het lang duurt omdat ze grote hoeveelheden data moeten downloaden, de CPU load zit bijna constant op 10% en netwerk op 0.1/0.2%
Het uitlogen en wegschrijven naar //server/profielen$/username gaat heel erg snel, maar ook het opnieuw inloggen gaat erg langzaam (windows 2k machine 30 min windows xp 20)
Zelf als de xp pc geen verbinding kan maken met de server en dan dus het lokale profiel pakt duurt het inloggen vanaf de melding "ik kan het profiel niet vinden dus pak ik het lokale" nog 8 minuten.
Als ik met een admin account (dus niet administrator) inlog op de server dan is hij in ingeveer 10 sec geladen, vervolgens worden dan in windows bijv. de internet exploror setting nog gedaan maar die tel ik niet mee omdat dat niets met het laden te doen heeft. al de test bestanden en mapen die op het bureau blad zijn er (weer een test voor het zwervende profiel)

in de oude/huidige situatie worden de profielen wel redelijk snel geladen vanaf de oude server dus ik verwacht niet dat het aan netwerk prevormens ligt.

ik hoop dat iemand mij een zet in de goede richting kan geven zodat ik het op kan lossen.

hier nog wat info:
Server: windows server 2k3 3ghz core2duo, 2gb ram, 500gb hdd, 1gbit lan.
client1: Windows xp, 2.4ghz core2duo, 2gb ram, 100mbit lan
client2:windows 2000 p3 nogiets, 386mb ram, 100mbit lan.
100mbit switch
ik werk met zwervende profielen en die worden goed geladen en weg geschreven.

Ik ben nog wat rond wezen zoeken en daar tot een antwoord gekomen van dat je de ntuser.dat op nieuw moet laten aanmaken, maar is dat lijkt mij niets te helpen aangezien het nieuwe profielen zijn.

Laatst bewerkt:
Heb je het probleem ook als je op de clients met netwerk administrator inlogt.

Ja het maakt niet uit met welke gebruiker/account inlog het is elke keer erg langzaam alleen op de server is het snel.

ik heb geprobeert ntuser.dat te verwijderen maar daarna is hij nog langzaam.

Zijn alle hotfixen en sp2 geinstalleerd op de server.

En wat staat er eventvrw in de client. Moet melding staan

Lijkt toch op netwerk probleem.

Ik heb ook zoiets vergelijkbaars gehad, misschien dat het volgende helpt:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=335046

ik zal het nog eens een keer goed door lezen maar wat ik nu net ook las is dat je 2 keer 20 sec delay had, nouja dat opgelelt is nog geen minut dus dat kan het probleem niet zijn.

nog eventjes iets wat ik me net bedenk. voor WSUS heb ik het domein level moeten verhogen naar 2003 omgeving of hoger kan dit een probleem zijn?

waar kan ik eventvrw vinden?
bij beveiliging zie ik in iedergeval dat het inloggen een succes is...

ik zal eventjes de updates na kijken er is net wel een ! bij gekomen van de updates

ik zal het nog eens een keer goed door lezen maar wat ik nu net ook las is dat je 2 keer 20 sec delay had, nouja dat opgelelt is nog geen minut dus dat kan het probleem niet zijn.

nog eventjes iets wat ik me net bedenk. voor WSUS heb ik het domein level moeten verhogen naar 2003 omgeving of hoger kan dit een probleem zijn?

Nou ik had een inlog tijd van rond de minuut en volgens de microsoft documentatie veroorzaakt de twee dingen (folder redirection, IE 7 ) beide een vertraging van 20 seconden maar in praktijk kan dit natuurlijk meer zijn..Nadat ik die aanpssingen had gedaan hebben al onze users een inlogtijd van 5 a 10 seconden

Nouja oke dat kan, maar dan zal de windows 2000 pc 30 tot 40 min bezig zijn met die folders.

en verder kan ik wel eventjes kijken wat er gebeurd als ik ie7 er af haal

edit:
lekker is dat kan je na sp3 ie7 niet meer deinstalleren

service pack 2 is geinstalleerd

Laatst bewerkt:
Nouja oke dat kan, maar dan zal de windows 2000 pc 30 tot 40 min bezig zijn met die folders.

en verder kan ik wel eventjes kijken wat er gebeurd als ik ie7 er af haal

jaa daar heb je wel gelijk in dat 30 min 40 wel een heel verschil is!! Als hij aan het laden is staat het dan op : "loading your personal settings" of staat "applying your personal settings"?
loading is het kopieren van het profiel en applying is het toepassen van policy's ed

Euhm ik zal eventjes opnieuw kijken volgens mij duurt het bij beidelang (niet met zekerheid te zeggen)

wat ik wel vreemd vind is dat het afmelden en het opslaan van het profiel sneller gaat als ik de oude/huidige omgeving dus het netwerk is denk ik net het probleem. ik denk dat het zit in de autenticatie en zo

Laatst bewerkt:
Bij XP:
het duurt ongeveer 1 a 2 min met het laden van de instellingen en daarna derest voor het toepassen
de windows 2000 machine is al 5 minuten bezig met het toepassen van de computer instellingen :S het kan ook zo zijn dat die machine zijn langste tijd gehad heeft

Laatst bewerkt:
Bij XP:
het duurt ongeveer 1 a 2 min met het laden van de instellingen en daarna derest voor het toepassen *gebruiker heeft hulp nodig kan eventjes niet verder timen*
de windows 2000 machine is al 5 minuten bezig met het toepassen van de computer instellingen :S het kan ook zo zijn dat die machine zijn langste tijd gehad heeft

Dus het kopieren van het profiel gaat nog wel redelijk? Je kan kijken door het profiel handmatig naar die machine te kopieren zoadat je ziet wat hij kopieert en hoelang het duurt. Ik merkte nl dat ondanks met een klein profiel dat het kopieren ook nog wel lang kon duren door dat allerlei kleine bestanden van1 a 2 kb (zoals cookies) toch nog wel wat tijd in beslag namen aangezien die 1 voor 1 gekopieerd werden

Maar het grootste probleem lijkt idd te zitten in het toepassen van policy's. Dus dat er iets op het netwerk niet goed gaat. Heb je op de client al userenv aangezet? Daarmeej kun je best wel veel uithalen aangezien die aangeeft wat hij doet en hoe lang het geduurd heeft.

Euhm ik zal eventjes kijken waar ik dat aan kan zetten en als ik dat klaar heb hoor je er wel meer over

momentje hij had het profiel niet goed geladen

om nog eventjes terug te komen op de tijden nu: net geen minut met het laden van de persoonlijke instellingen.
hierna iets met computerinstellingen voor 5 minuten en nu is hij bezig met persoonljike instellingen toepassen
bij de 2000 pc is hij er nu al 10 min mee bezig (totaal 14 min laden persoonlijke instellingen)

trouwens als ik in de log van de server zie bij toepassingen dan heb ik wel een heleberg kruisjes

dit is er bijvoorbeeld 1 van die steeds terug komt als ik een pc aanmeld
Code:
Kan niet zoeken naar groepsbeleidsobjecten. Referral. Het verwerken van het groepsbeleid wordt afgebroken.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
en deze ook
Code:
Kan niet zoeken naar de lijst met groepsbeleidsobjecten. Controleer het gebeurtenislogboek op berichten die eerder door de beleidsengine zijn geregistreerd en die mogelijk de oorzaak hiervoor bevatten.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik weet waar het vandaan komt ik kan er alleen op dit moment niets aan doen ik zal moeten wachten tot morgen.

in iedergeval bedankt voor de hulp

Het lijkt erop dat er iets niet goed gaat met rechten op de server..
Maar goed om te horen dat je een idee hebt wat de oorzaak van het probleem is. Succes nog

Bedankt, als het later nog niet werkt meld ik het wel weer.

nogmaals bedankt voor de moeite

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan