(Netwerk) profielen laden langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.
dns-settings

Waarschijnlijk heb je het al gedaan, maar toch even checken :

- primary dns en wins van de clients = ip van de domaincontroller (evt. in scope-opties als je dhcp gebruikt
- reverse lookup zone aanmaken in DNS

Ik heb dit effectief getest en als je het niet instelt zorgt dit ook voor wat vertraging.

veel succes verder

Hallo, daar ben ik weer

Ik dacht dat ik het probleem gevonden had maar nee dus :(
ik heb op een gegeven moment het domein naam veranderd en daar kwamen de berichten vandaan.

ik heb dus geen fout meldingingen meer en het inlogen op xp gaat sneller.

op dit moment:
XP +/- 2 a 3 sec met het laden van het profiel
+/- 5 minuten bezig met het toepassen van het profiel.

iemand nog een idee hoe ik dit kan verbeteren?
misschien ook niet onaardig bij te melden: ophet moment dat ik de pc geheel uitzet. stroom er af, vervolgens switch uit en netwerk kabel naar de rest van het netwerk er uit dan logt hij wel snel in (ongeveer 1 minut werk)

het gekke is dat voor dat ik het domein terug zette dus met het begin van het posten toen werkte win 2k op die manier goed en xp niet en nu werkt win 2k dan nog steeds niet (nu ongeveer 20-30 min werk.

ik hoop dat iemand nog tips heeft.

Nog steeds het zelfde probleem,

De server en 1 client pc (2000) hebben een eigen netwerkje 100mbit en het is nog steeds erg langzaam.
het kan aan de computer liggen maar dat lijkt mij een beetje vreemd (nadat de computer klaar is met het laden van windows (de balk is klaar) duur het nog 3 min voor dat je kan inloggen.) het inloggen duurt op dit moment 3 minuten en 30 seconden en ik weet niet hoe ik dit kan veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan