Netwerk Programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinjansen

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2004
Berichten
61
Beste Forum mensen.

Ik heb hier een vraag voor de gevordere denk niet dat beginners er uit komen.
Ik heb een Win2003 server staan als Domain, Name, DNS, Mail, File Server.

Ik weet dat je programma's over het netwerk kan gebruiken die GEEN register gebruiken.
Zodat je dit 1x op de server installeert en gewoon snelkoppelingen op de gebruikersbureaublad zet.

Nu heb ik een programma wat gebruik maakt van een Database en een Register bestand.
Ik heb het register eruit gesloopt en een nieuwe geschreven. Server alles goed. Client in het register ALLES maar ook echt alles verwezen naar de server. Nu start hij het programma bijna op alleen het nadeel is. Ik krijg de fout Database Server Gevonden maar kan niet worden gestart.

Ik heb dit uitgezocht en hij kijkt of de mssql op de lokale pc is geinstalleerd. als ik dit doe. dan krijg ik geen fouten meer maar gaat hij zoeken naar de locale database. Wat dus de server is.

In het register staat al aagegeven waar eerst stond. mssql: (local) heb ik veranderd naar mssql: SERVERNAAM

heb ook servernaam (servernaam) (SERVERNAAM) geprobeert. niks werkt hij blijft kijken of dit local is.

Is het mogelijk dat het hij niet naar de register kijkt maar dus gewoon in een exe bestand?

Is dit op een manier aan te passen. Ik heb al een Unlimited Licentie voor het programma. Er staat niet dat het NIET mag. er is ook een netwerktool alleen daar betaal je even 500euro meer voor. Als dit op te lossen is zonder het netwerktooltje dan zou dit fijn zijn.

Ik heb nu Davilex Business Pro (unlimeted users) mag het dus op meerdere pc's installen.

Gr Kevin
 
Zover als ik weet zal je voor sommige programmas (bv. Office) een patch hebben om dit onder "Terminal Services" (Die rol moet ie dan ook hebben) te kunnen draaien voor multi users. Ook zit je hier met licencies per gebruiker of per apparaat voor M$ producten, Bill heeft dat goed afgezekerd en is gratis hier een onbesproken optie ben ik bang :confused:
 
Waarschijnlijk (ik zeg waarschijnlijk) maakt de applicatie gebruik van een ODBC koppeling naar de mssql server heb je die ook aangepast?
 
Nee er wordt niet gebruik gemaakt van ODBC.
Er staat alleen iets in het register. Ik heb alle ini bestanden gecontroleerd.
Ik kan alleen in het register iets vinden over de databas connectie.

Dit is nu alsvolgt:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Davilex\Davilex Business\9\NL\Database]
"Servername"="JNPSERV"
"ServerShare"="X:\\Davilex Business"
"Username"="username"
"Password"="password"

eerst stond er:
"Servername"="(local)"
 
Moeilijk verhaal, kan er weinig van maken,
"ServerShare"="X:\\Davilex Business"
:confused:

Staat in het register van de client??
Dan zoekt ie op de client ook local "X:\\Davilex Business"
Als dat een share op de server is moet je misschien eens unc pad proberen

"\\servername\Davilex Business"
 
Ben het uit nieuwsgierigheid eens gaan uitproberen en een Davilex Business even van de buurman geleend :) en is nog veel werk ook, dat gehele register aanpassen en toevoegen in local machine en current user en al die *.bpl files naar de local Windows\system folder te kopieeren..

Waarom installeer je het niet gewoon via een share op de client desktops waar je het gebruiken wil of copieer je de program files/davilex gewoon overvanuit de share..

Maar goed ik krijg de zelfde melding "Database Server Gevonden maar kan niet worden gestart"

wat me wel opvalt is de melding van de firewall

Application: business9012.exe
DestinationIP: (mijn eigen IP van de client): port 1433

Ik denk dat daar de schoen wringt hij zoekt de database gewoon op je local machine omdat hij toch vanuit dat register wordt gestart en daar is die dus niet.. Die staat dus ook in die share op de server das een ander IP..

Edit:
Hij moet dus de mssql server starten voor dit programma :) als ik deze op de server uitschakel en start het programma daar local dan krijg ik dezelfde melding... je moet dus die mssql server waarschijnlijk ook op die xp hebben draaien, dan zal je die misschien moeten installeren..
http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=90dcd52c-0488-4e46-afbf-acace5369fa3
Kan het zelf even niet uitproberen nu, de client is bezet.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Zou het niet helpen als je een netwerkmapping maakt naar de database?
bijvoorbeeld N: mappen naar \\servernaam\share\database\
vervolgens in het register aangeven dat de database hier staat: N:\share\database.
Ik kan het niet uittesten, maar misschien is deze werkwijze een optie?
Vanuit de sofware bekeken, lijkt N: gewoon een locale drive.
 
Laatst bewerkt:
zou het niet gewoon een rechten probleem zijn omdat users zeg maar een .exe uitvoeren op de server ? :)
 
Gelukt??

Ik heb hier zelf Davilex bussines totaal en volgens de beschrijvingen moet dit de mogelijkheid hebben om multi-user te werken oftewel via het netwerk maar hoe ik het ook probeer ik krijg het niet voor elkaar....
dus vroeg me af of je al een oplossing had gevonden????
 
Nieuwsgierig

Ik heb de voortgang gelezen. Ik begrijp dat niemand het nog is gelukt.
Erg nieuwsgierig of het gaat lukken. Ben er ook al een poosje mee bezig.
 
de database server is wel gevonden, maar kon niet gestart worden

bovenstaande melding krijg ik ineens. ik begrijp absoluut niet waarom ineens :mad:. wel ben ik onlangs overgegaan op draadloos internet!. kan dat er iets mee te maken hebben?
ik heb gekeken bij de suggesties en MySQL geintalleerd. Helaas dit hielp niet.
Is het misschien een idee om Davilex Business opnieuw te installeren?
 
bovenstaande melding krijg ik ineens. ik begrijp absoluut niet waarom ineens :mad:. wel ben ik onlangs overgegaan op draadloos internet!. kan dat er iets mee te maken hebben?
ik heb gekeken bij de suggesties en MySQL geintalleerd. Helaas dit hielp niet.
Is het misschien een idee om Davilex Business opnieuw te installeren?

Welkom,

Het is op Helpmij niet toegestaan je vraag in die van iemand anders te stellen. Daarnaast stamt het topic uit 2007 en is niet actueel meer.

Graag je eigen vraag aanmaken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan