netwerk scriptje

Status
Niet open voor verdere reacties.

CtrlAltDefeat

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
weet iemand hoe je een script maakt dat deze gegevens invult, door het op te starten?
- ip-adres(eentje die beschikbaar is)
- subnetmask
- standaard gateway
- dns server
- overige dns server

als iemand weet hoe dit moet zou hij er dan 1 willen maken dat ik de gegevens alleen zelf hoef in te vullen?

bij voorbaat dank.

In een netwerk doet een DHCP server precies dat.

Ja, in een netwerk is dat een basiselement. Maar wat voor netwerk heb jij? Normaliter zorgt een DHCP server in de router voor het uitdelen van IP-adressen.

btw ik weet dat de router het uitdeeld maar ik wil andere info ingevuld hebben dan de router mij automatisch geeft

De informatie die je dan wil gebruiken moet je wegschrijven in het register, dit kan met een .REG bestand, hier kun je echter snel fouten mee maken die meer ellende veroorzaken die je lief zijn. Hiervoor moet je, zeker bij Vista en W7, gegevens eerst uit het register halen om deze daarna via een REG bestand te kunnen aanpassen. Dit raad ik je dan ook sterk af.

Wat is precies de reden dat je dit wil doen? Er zijn wellicht andere opties voor jouw wensen.

als ik met mijn computer op school verbinding maak met het netwerk word ik automatisch in een netwerk gezet dat heel langzaam is, terwijl er een heel snel netwerk beschikbaar is.

ik wilde dus dat ik doormiddel van dat scripje dus verbinding maak met die andere server(doordat het scriptje de gegevens veranderd)

En hoe maak je connectie dan? Als de beheerder ook maar een beetje slim is heeft hij de twee netwerken in Vlan's verdeeld en kom je, ook al pas je de TCP/IP gegevens aan, nog niet bij dat ander netwerk. Gebruik je een kabel of draadloos?

draadloos.

er zijn een paar klasgenoten van mij die hebben zelf zo'n script gemaakt. het werkt prima omdat het verschillende servers zijn die op hetzelfde netwerk draaien(voorbeeld 192.16.251.5 en 192.16.251.6)

(ze willen mij het niet geven... puur om te irriteren)

Laatst bewerkt:
Moet je dan niet alleen het proxyserver of de default gateway aanpassen? Ik zou dat eerst een navragen bij klasgenoten. Verder ga ik je er niet mee helpen omdat ik dit soort acties, als netwerkbeheerder zijnde, niet zo kan waarderen. Ik gun je echter veel succes bij je poging.

het enige verschil is dat is snel internet heb, is dat tegen de regels?

de default gateway moet veranderen

Het is tegen mijn eigen regels in om iemand te helpen een netwerk instelling te omzeilen.

Hoe je de default gateway aangepast kan worden via een scriptje vind je wel via Google.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan