netwerk settings verknoeid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj technics

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
Berichten
367
he,

ik zit met een HEEL groot probleem.
ik vertrek zaterdag naar een evenement als licht en geluidstechnieker en heb hier mijn server echt nodig. omdat ik daar geen wlan ter beschikking heb wou ik dit doen met men server. tijdens deze config heb ik blijkbaar alles ver***** want zelf mijn eth0 werkt niet meer wat echt een ramp is. ik weet niet wat er mis is maar morgen avond moet die wel werken.

kan iemand mij helpen

ik heb deze guide gevolgd
https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/WirelessAccessPoint

als mijn eth0 al terug werkt kan ik al verder
anders heb ik een heeeel groot probleem.

bedankt

dj technics
 
he,

bedankt voor de snelle reactie

ik moet alles overtypen aangezien ik geen ssh heb maar het is

auto eth0
iface eth0 inet dhcp

dat is alles wat er momenteel in /etc/network/interfaces zit
 
Als je gebruik maakt van DHCP, dan zou dat meer als voldoende moeten zijn, echter .. Als je een statisch adres in zou willen stellen, dan kun je dat doen op de volgende manier:

iface eth0 inet static
address 192.168.0.7
netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.0.254

Waarbij je de adressen natuurlijk aanpast aan je eigen situatie ..

Er draait niet iets toevallig van een firewall o.i.d. die roet in het eten aan het gooien is ? Even controlleren met "iptables -L" (dan krijg je of een paar lege regels of een waslijst aan regels) .. Als je een waslijst aan regels krijgt, dan kun je die wissen met: "iptables -F" (flush) ..

Suc6!
 
Als ik ifconfig doe staat de eth0 inerface er zelfs niet tussen. Kan dit de firewall zijn?
 
Nee, ook al heb je iptables draaien, dan zul je gewoon je eth0 moeten kunnen zien in de command line ;)
 
is dit nog te fiksen?
ik heb gisterenavond nog snel backups gemaakt als dit niet gaat zet ik er deze avond als ik thuis kom gewoon een niewe OS op.
 
Als de hardware 100% is, dan is het software matige wel te fixen ja :)
 
zaterdag moet die werken maar morgen heb ik geen tijd.
als er enige twijfel is dat dit optijd inorde komt installeer ik liever een clean version. dan ben ik zeker. ik heb toch al men backups
 
Tsja, als je er zo er over denkt, dan installeer je een verse install :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan