Netwerk share tussen windows 7 naar windows 7 computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Delta Hawk

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Berichten
219
Hallo iedereen,

Ik draai nu al een tijdje op Windows 7 X64. Alles werkt bij mij naar behoren, behalve file sharing in Windows 7. Beiden computers draaien op win 7 X64, en wanneer ik mappen wil delen zien beide computers elkaar wel, vanaf computer 2 mag ik in computer 1 komen, echter andersom niet. Dus vanaf computer 1 in computer 2 komen mag niet, krijg ik direct een fout melding met 0x80070035. Heb als beveiliging NOD32 Smart Security. Heb al een tijdje op Google gezocht maar tot nu toe nog niet de correcte antwoord voor mijn probleem kunnen vinden.

Wat heb ik zelf al geprobeerd:

Met meerdere computer (5 in totaal hier staan) in computer 2 proberen te komen, alle computers doen dat behalve computer 1.
OP beide (com 1 & 2) van NOD32 de firewall tijdelijk uitgeschakeld, exact hetzelfde probleem. Windows firewall is compleet uitgeschakeld.
Veilige modus op computer 2 geprobeerd, hetzelfde. Computers zien elkaar, echter kan alleen computer 1 er niet in.

Natuurlijk staan op alle computer file sharing aan, anders konden ze elkaar ook niet zien. Behalve computer 2 (laptop) hebben allemaal een static ip, al mag het totaal niet uitmaken op je static op dhcp hebt. IK doe file sharing niet op de homegroup manier, maar op de oude manier. met kopje: Use user accounts and passwords to connect to other computers.
Deze settings staan op elke computer hetzelfde, werkt dus ook alleen niet voor computer 1 om in computer 2 te komen.
Ook alle computers zitten in dezelfde werkgroep.

Hebben jullie misschien nog een idee wat ik zou kunnen doen?

Alvast bedankt,

Delta Hawk
 
Bedankt voor uw reactie,

van de wesbite http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7netwerkinstellingen.htm heb ik ook alles op die manier gedaan, en dit ook wat op de site zelf staat:

Thuisgroep verbindingen.

Standaard staat de optie "Uw thuisgroepverbindingen door Windows laten beheren" ingesteld, als gedeelde bronnen op de computer alleen toegankelijk zijn met een eigen gebruikersnaam en wachtwoord dient u deze optie uit te schakelen.
Als u op iedere computer dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt, kunt u deze optie aan laten staan.

Dat heb ik dus ook uitgeschakeld. Ik wist dat windows 7 anders omgaat met sharing als xp, echter zoals ik al zei ik heb alle settings hetzelfde op alle computers (behavle username en password natuurlijk) en het werkt prima, alleen vanaf computer kan ik niet in computer 2 komen. Maar vanaf computer 1 kan ik nog wel in alle andere computers komen. Dat maakt het voor mij zo apart.

Delta Hawk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan