Netwerk sloom als ene pc eerst wordt..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nefret

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
76
Ik heb het volgende probleem: het netwerk is erg sloom (20 MB in 5 min) als de pc eerder wordt opgestart dan de laptop (dan is het 20 mb/40 sec). Beide systemen zijn XP Prof. en zijn ingesteld op 100 full duplex. Het is een probleem omdat de pc vaker aanstaat en de laptop meestal na de pc wordt opgestart.

Het netwerk gaat via een speedtouch 546 router.

Ik heb proberen te zoeken op het net maar het is erg lastig om met dit probleem de juiste trefwoorden te vinden.

Wat doe ik verkeerd, hebben jullie nog suggesties??
 
Laatst bewerkt:
Probeer de firewall in XP eens uit te zetten (als die aanstaat).

Wat ook een probleem kan zijn is dat je netwerkkaarten ingesteld staan op 100mb Full Duplex. Het is beter om ze automatisch te laten bepalen op wat voor netwerk ze aangesloten zijn, is mijn ervaring.

Cotjuh
 
Thanks voor de snelle reactie.

Xp firewall zelf staat uit, wel zijn ze voorzien van aparte firewalls. Aanvankelijk stonden beide op auto, op aanraden heb ik ze op 100 full duplex gezet.
 
Nefret zei:
Thanks voor de snelle reactie.

Xp firewall zelf staat uit, wel zijn ze voorzien van aparte firewalls. Aanvankelijk stonden beide op auto, op aanraden heb ik ze op 100 full duplex gezet.

Dit werkt alleen met cat 5 netwerkkabels en alle hardware moet dit kunnen ondersteunen het lijkt mij beter als je het gewoon op auto zet. In beide firewalls moet je de fysieke netwerkadressen volledige toegang geven (ip-adressen en subnet van je clieent computers)
vaak zit dit soort problemen in de firewalls van de clieent computers die moeilijk doen.
geef even wat meer info over de firewalls en situatie.
 
Tobberman zei:
Dit werkt alleen met cat 5 netwerkkabels en alle hardware moet dit kunnen ondersteunen het lijkt mij beter als je het gewoon op auto zet. In beide firewalls moet je de fysieke netwerkadressen volledige toegang geven (ip-adressen en subnet van je clieent computers)
vaak zit dit soort problemen in de firewalls van de clieent computers die moeilijk doen.
geef even wat meer info over de firewalls en situatie.

Kabels zijn idd cat5. Wanneer de computers in de goede volgorde worden opgestart gaat ook streaming erg netjes (+- 5000kbps -> dvd resolutie). Ook als de firewalls uitstaan is hetzelfde probleem aanwezig.

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, de laptop heeft geen service packs geinstalleerd gekregen, de andere heeft SP2.

Firewalls zijn zone-alarm en kaspersky-antihacker.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan