Netwerk snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tune38

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Ik heb een netwerkje van twee PC's via een router.
Als ik van PC1 (win98SE) naar pc2 (WinXPpro) een file van 1,2 Gb verzend dan haal ik een snelhied van 5 Mbyte/sec
Ook als ik die zelfde file van PC2 naar PC1 haal dan is de snelheid 5Mbyte/sec
Als ik echter op PC2 de zelfde test doe dan haal ik maar een snelheid van 1,8 Mbyte's/sec.
Beide Nic zijn 10/100 mbits/sec. en ook de router is 10/100
Ik heb de Nic's al verwisseld PC1 > PC2 en PC2 > PC1, echter zonder resultaat.
Ook heb ik via een crosslink kabel de verbinding opgezet maar er veranderd niets.
Tijdens de test komt de CPU rate niet boven de 35 %
Nic 1en 2 zijn ingesteld op full duplex 100Mbits , half duplex geeft een klein verschil in negatieve zin.
Fire wall en virusscanner zijn ook niet de oorzaak.
Zijn beide PC,s gelijk en ook uitgeschakeld
Welke netwerk expert kan mij vertellen wat er hier aan de hand is en hoe het op te lossen.

Groetjes
Tune38

Dit hoeft niet perse aan het netwerk te liggen.
Andere Hdactiviteiten en prioriteiten op een der pc's, kan ook vertraging op het netwerk opleveren wanneer grote hoeveelheden worden verzonden.
Immers een heleboel kleinere bestanden gaat langzamer dan grotere bestanden.
Daarnaast kan de systeemconfig ook negatieve gevolgen hebben ovwb de snelheid op het netwerk.
Overigens is xp beter geoptimaliseerd voor netwerken als win98, dus daar zit je zowieso al mee.

Ik verdenk zelf de PC waar Win XP op draait ervan dat die de oorzaak is van de trage verbinding.
File transfer vanaf de Win98 PC gestart (1,2 Gb up en down) haalt 5Mbyte/sec.
Start ik de file transfer vanaf de WinXP PC (1,2 Gb up en down) dan is de snelheid slechts 1,8 Mbyte/sec.
Tijdens de testen draaien geen andere applicaties die de snelheid zouden kunnen beinvloeden.
Ik ben nieuw met Win XP, maar ga verder zoeken.

Het probleem zit in XP.
IK heb win98SE er opgezet en toen haalde ik 5 Gb, zowel up als down en gestart vanaf beide PC's.
Daarna de image van XP weer terug gezet en toen was het helaas nog maar 1,2 Gb.
Ik geef het voorlopig op, en start de file transfer wel vanaf de win98 PC.
Groetjes
Tune38

Op beide machines draait nu XP Pro met 6 Mbyte/sec, up and down.
Daar laat ik het bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan