Netwerk stopt er ineens mee

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjDagio

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
Hallo,

Nog een vraag van mij en deze gaat over mezelf.

Ik heb mijn draadloos netwerk helemaal voor elkaar alleen springt deze er naar een tijdje intensief internetten er regelmatig uit.

Wat is hier de oorzaak van? En wat kan ik er eventueel aan doen om dit te verhelpen?

Groeten,

Richard Hoogstra

Een mogelijke oorzaak is oververhitting van de modem of de router. Staat je router soms in de elektriciteitskast waar ook je CV in zit?
Een andere oorzaak is een conflict tussen modem en router. Helaas kan ik hier niks over vertellen omdat ik er zelf te weinig vanaf weet. Je kunt een computerzaak bezoeken of mailen of een beetje googlen of je modem en router samen kunnen werken. Als er inderdaad een conflict is, dan kan je de firmware upgraden en anders moeten er nieuwe apparaten worden aangeschaft.

Wat een tijdelijke oplossing is: elke keer als de verbinding weg is gevallen even je pc uitzetten, router uit, modem uit en dan modem aan en 30 seconden wachten, router aan en 30 seconden wachten en dan pc weer aan. (dit het geloof ik power cycle) Ik snap dat dit geen prettige oplossing is, maar meer kan ik je niet bieden ;)

Succes ermee!

Ten eerste dit @pc4evah TS komt hier voor een probleem, stuur hem/haar dan niet naar een winkel, dit slaat werkelijk nergens op wat je zegt.

@DjDagio Welk modem of draadloze router heb je? Wie is je provider? zijn vragen die de helpers nodig hebben om je te kunnen helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan