netwerk tcp/ip onder dos

Status
Niet open voor verdere reacties.

silkcom

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik heb het volgende probleem.
Op mijn laptop met 3 partities is de eerste partitie niet meer in orde (ntfs) de andere twee (fat32) zijn wel nog goed. Ik heb geen diskette-drive hierop, wel een cr-speler. Via een omweg hen ik een boot-cd gemaakt en kan de gegevens van de d- en e-schijf lezen.
Nu wil ik de gegevens hiervan op een andere pc plaatsen via een netwerk-verbinding. Het liefst onder tcp/ip onder DOS (via de bootable cd).
In geen geval mag de c-schijf geformatteerd worden daar met een ntfs-reader onder dos toch de belangrijke gegevns gelezen kunnen worden en dan overgezet kunnen worden naar de andere pc.

Wie weet hoe ik dit moet doen en welke programma's ik eventueel op de d- of e-schijf moet installeren?

Zelf heb ik al met google gezocht meer kan niets vinden.

Dit programma kende ik al. alleen kun je daar geen verbinding mee maken met je laptop. bovendien heb ik het getest maar het werkt niet met Windows XP Professional. Jammer.
Ik zoek nog even verder.
Bedankt in ieder geval voor het zoeken.

Plaats die schijf in een andere PC met XP en kopieër dan alle bestanden naar de andere schijf.

Helaas, het onvermijdelijke is gebeurd. De hele harde schijf van de laptop is kapot en is vervangen door een nieuwe. Alle gegevens ben ik dus kwijt.
Jammer.
Als het goed is heb ik wel nog wat gegevens bewaard op een aantal cd's. Nu maar hopen dat hierop de juiste informatie staat die ik nodig heb.

In ider gaval bedankt voor de moeite.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan