Netwerk traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

voermanm

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Hallo mensen,

Ik heb een 1GBit netwerk. Zowel de client als de server als de switch is 1GBit. Toch komt de snelheid niet hoger dan zo'n 11MB wat toch veel te laag is want die snelheid haalde ik ook op mijn oude 100MBit netwerk.

Op de switch wordt overigens wel aangegeven net als op de server en client dat je je in een 1Gbit netwerk bevind.

Netwerkbekabeling is overigens CAT5e, dit zou voldoende moeten zijn toch? :p

Ik hoor graag of iemand nog tips heeft, nieuwe bekabeling? e.d.

Groet,

Menno

Met een ding heb je geen rekening gehouden.
De zwakke schakel in de ketting.
JE HARDE SCHIJVEN
Op zijn tenen kan deze er misschien 50 a 60 Mb uitgooien.
Maar meestal is het veel lager

Een hogere netwerk overdracht, via 1gbit netwerk, haal je alleen met SCSI of SATA schijven. Zoals het bericht voor mij, je schijven zijn waarschijnlijk de vertragende factor.

Harde schijven traag maar hoe te verbeteren?

Hallo,

Jullie hebben gelijk. Ik heb als test geprobeerd 4,33 GB te kopieren alleen hier werd zo'n 12 minuten over gedaan. Toch snap ik het niet helemaal want dit zijn de specificaties van mijn server (HP ProLiant ML350 G4P):

CPU 3,2 Inten Xeon
3072 MB werkgeheugen
HDD Raid5 3x 300 GB = 600Gb effectief
1000 Mbps NIC
e.d.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waarom de snelheid zo achterblijft. We hebben het dus niet over een hobby systeem, dus ik vat het niet helemaal meer. Kan het liggen aan drivers / firmware / windows ??

Ik hoor graag van jullie

Ik heb bij mijn systeem hetzelfde afgevraagd. Inderdaad zijn de schijven de beperkende factor. Je server kan wel een snel raid schijf-systeem hebben; in dat geval is het de schijf waarvandaan/waarnaartoe je kopiëert de beperkende factor.
Wat kan je doen om te testen: Meerdere kopiëer-bewerkingen tegelijkertijd uitvoeren en betrek in die synchrone kopieerbewerkingen zoveel mogelijk verschillende schijven. (Ik bedoel echt fysiek verschillende schijven en niet naar verschillende partities waar fysiek dezelfde schijf bij betrokken is.)
Of maak op zowel de server als op het werkstation een ram-drive aan en voer als test kopieer-bewerkingen tussen deze ram-drives uit.
En verder zou je nog eens met een of andere test-suite kunnen kijken. Bijvoorbeeld Sisoft sandra, die een benchmark voor je netwerk als module heeft; die test de snelheid van je netwerk, zonder gebruik te maken van schijven.

op welke setting heb jij je netwerkkaart staan? 1 gig? auto?
full duplex?

goochel daar ook eens mee.

Een hogere netwerk overdracht, via 1gbit netwerk, haal je alleen met SCSI of SATA schijven. Zoals het bericht voor mij, je schijven zijn waarschijnlijk de vertragende factor.

Hmm niet hellemaal, SCSI schijven wel maar SATA dat verschil ga je niet snel merken, er zit wel degelijk verschil in maar niet zoveel dat je het merkt

Ik denk ook niet dat je harde schijven de beperkende factor (bottleneck) is maar je pci slot/south bridge, deze kan namenlijk niet zulke hoge snelheden aan, hiervoor zou je dus pci express moeten gaan gebruiken met gigabit netwerk daarbij, als je 4 Gb data overstuurd dan stuur je daarbij ook bijna meer als een halve gig aan rotzooi (start- stop- pariteits-bits noem maar op....)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan