netwerk tusen xp en 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frieke

Verenigingslid
Lid geworden
15 apr 2001
Berichten
486
Mario, sorry maar ik kan niet kiezen in welke sectie.. mag jij beslissen.. leuk hè..
Het gaat om het volgende.. op de hoofdpc draait windows XP, op een oude laptop draait windows 98SE. De laptop heeft 16mb ram geheugen SODIMM??ik kan volgens de beschrijving wel geheugen toevoegen.. maar dat is van later orde.. hoewel:))
eerst wil ik graag de pc en de laptop met elkaar laten communiceren. In de laptop zit geen netwerkkaart, geen usb aansluitingen.. alleen een seriele poort en infrarood, maar dat laatste heeft de pc niet:)
Ik heb geprobeerd via direct cable een verbinding te maken, maar dat lukt niet. Volgens XP kan dat alleen met een win 2000 of xp als hij tenminste mee wil doen..
Mijn vraag is dus eigenlijk simpel: hoe kan dat wel??
Ik heb nog wel ergens een ME versie liggen , maar die gebruik ik liever niet.. oja en xp op de laptop gaat niet vanwege het te lage geheugen ( heb daar minimaal 64 voor nodig..)
Ik heb geen internet verbinding nodig op die laptop, ik wil hem alleen maar kunnen aankoppelen om bestanden te kunnen bewaren.. als een soort externe hd dus..

graag een oplossing anders dan "uit het raam gooien", "opstoken", "waar begin je aan? " die opties ken ik allemaal al..LOL..

bedankt alvast voor het lezen en meedenken
grts
Frieke
 
Wat mij betreft kan je vraag in deze sectie blijven maar heb wel de topic titel aangepast..

Wat je kunt doen met je laptop is daar een pcmcia netwerkkaartje voor aanschaffen en dan kun je middels een crosscable bestanden overzetten
 
Bedankt voor het aanpassen Mario,.. ik kon zo gauw niet op een goede titel komen :)
Zo'n pcmcia kaart heb ik geprobeerd te installeren, maar dat ging dus niet.. het was een pcmcia 2 type.. dat moet kunnen volgens de bijgeleverde specificaties van de laptop (het is overigens een Olivetti Echos 150)
In de beschrijving staat dat ik in het PCMCIA slot een kaart van het type 3 kan plaatsen of twee van het type 2
Toen ik de laptop kocht een aantal jaren geleden zat er windows 95 op. Moet ik dan soms iets in de bios veranderen... je ziet het wel.. wat laptops betreft ben ik volslagen leek.. ik weet alleen dat ze reuze handig zijn als ze doen wat ze moeten doen:)) maar zo zijn wel meer dingen reuze handig..
Nu zie ik dat jij het over een pcmcia netwerk kaart heb.. dat is toch hetzelfde als die type 2 of 3.. en moet ik er twee van type 2 inzetten??

Ik ben al met dat ding in een computerzaak geweest maar die willen tegen een flink bedrag eerst alleen kijken wat de mogelijkheden zijn.. tja en zo bereik ik natuurlijk nooit dat beoogde doel van mijn leven: genieten met genoeg centen ..

grts
frieke
 
hahahaha nee dat had ik wel begrepen Puppie, maar dat kon jij ook niet weten, dus dankje..
nee er staat in het bijgeleverde boekje dat er twee in kunnen van type 2 en 1 van type 3 en dat is ook te zien: er is een dubbele sleuf.
En ze hebben het over een slot 0 die als video uitgang kan worden gebruikt.. gooi maar in mijn pet denk ik dus..
Ik ben al blij als ik deze lap kan koppelen aan een pc...

Weet je trouwens zeker dat ik zo'n kaart werkend krijg... want ik heb al eens zo'n kaart gehad en toen kreeg ik hem niet werkend. Wat ik ook probeerde. Win 98SE zat toen ook al op die machine, de kaart werd herkend, maar dat was het.. ik had toen een kaart waar een usb aansluiting op zat.. misschien is dat het geweest.
Als ik in het systeembeheer kijk en dan apparaat beheer zie ik wel een PCMCIA socket staan maar- logisch denk ik- er staat een rood kruis door Cirrus Logic PCIC compatible PCI naar PCMCIA-brug. Ik kan het ook niet inschakelen omdat ik geen kaart heb :)

Bedankt voor de afbeelding overigens.. ik ga dan morgen maar eens op pad.
Want als dat de enige weg is.....
Dan ga ik nu maar eens op zoek naar wat het verschil is tussen een gewone netwerk kabel ( die ik zat heb omdat ik draadloos ben gegaan) en een crosscable

grts
Frieke
 
Verschil tussen beide kabels is hoe de aders aan de ene en aan de andere kant in het voetje zitten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan