Netwerk tussen 2 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkpino

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Berichten
1
Hoi,
Ik ben nieuw hier, heb wel al het een ander gelezen maar het heeft tot nu toe niet mijn probleem opgelost.
Okay het volgende is het probleem;
ik heb op de ene pc (de host) internet, via een usb modem.
Nu heb ik een andere pc (de client) en daar wil ik ook internet op, dit wil ik doen via de host (dus verbinding delen enzovoorts)
Er zal vast ook een manier zijn om dit via een router te doen maar dat is nu niet belangerijk, ik wil het liever zo doen.
Okay, nu krijg ik dus als ik de client aan de host aansluit (via een crosscable) geen ip adres, en dan komt er bij beide pc's te staan: Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.
Wat ik al heb gedaan:

Met gateway en DNS lopen klooien. dan maakte ze wel connectie, en als ik dan vanaf de host ping, ziet hij de client wel alleen de client ziet de host niet.
Ook heb ik op een gegeven moment de boel zo ver gehad dat bij de client stond dat hij via een andere pc internet had (dus via de host) alleen dan kon ik nog het internet nie op en dan kon ik nog via de client de host niet pingen.
Ik heb bij configuratiescherm en dan software alle windows onderdelen die met een netwerk temaken hebben al geinstaleerd.
Heb al de winsock update gedaan.
Heb al een speciale windows update gedaan.
Niks heeft tot nu toe gewerkt, het rare is echter dat het gewoon werkte, alleen toen ging de kabel kapot.
Toen heb ik een nieuwe kabel gekocht en aangelegd en toen deed hij het niet meer...?
Het zijn beide Windows XP SP2 computers.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik kom er niet meer uit!!

Alvast bedankt!
Martijn
 
Om dit zonder router en zonder software te gaan instellen is erg ingewikkeld.
Toen ik nog geen router had, en op dezelfde manier wilde delen, net als jij, heb ik jaren lang "WinRoute" gebruikt.
Die verzorgde alle instellingen tussen internet, host en client.

Windows xp heeft ook iets dergelijks, maar dat blijft lastig.

Wellicht heb je no iets aan de info in de bijlage.
Heb je wel een normale netwerk verbinding tussen beide pc's? Zien ze elkaar?
 
Laatst bewerkt:
als je naar de stekkertjes kijkt van de utp kabel zijn die aan beide zijde wel gelijk aangesloten ??
 
Moet juist niet met een crosscable en een netwerk tussen 2 pc's zonder router, switch of hub.

Dus aan beide kanten verschillend is ok.

Normaal: (beide kanten van de kabel hetzelfde)

1 oranje - wit
2 oranje
3 groen - wit
4 blauw
5 blauw - wit
6 groen
7 bruin - wit
8 bruin

Bij een crossed kabel, heb je aan de ene kant een normale plug,
en aan de andere kant is het groene paar met het oranje paar gewisseld als volgt:

1 groen - wit
2 groen
3 oranje - wit
4 blauw
5 blauw - wit
6 oranje
7 bruin - wit
8 bruin
 
Hoe zit het met de firewall die je gebruikt? De XP firewall kan ook een oorzaak zijn dat een en ander niet loopt zoals het moet gaan. Als je een andere firewall op de Host pc hebt draaien zou ik sowieso zorgen dat de XP firewall op beide machines uitstaat. Het vervelende van de wizzard netwerkverbindingen is dat die automatisch de XP firewall weer aanzet als ie al uitstond.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan