netwerk tussen xp en 98

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Ik wil een verbinding tussen pc xp en pc 98. Situatie: beide gaan het internet op via een router/modem(sweex). De netwerk-kabel loopt van pc 98 naar router/modem (juiste ingang) en van pc xp naar router/modem (juiste ingang). Kan ik nu het progje netwerk-wizard (op xp aanwezig) gebruiken om verbinding te maken tussen beiden?

Jawel, zorg dat de namen van de computers verschillend zijn. En dat op beide computers dezelfde werkgroep is ingesteld...

reactie

Betekent dat, dat de wizard het min of meer automatisch doet?

Laatst bewerkt:
In principe doet de wizard dat. Volgens mij kun je zelfs een floppy maken zodat dezelfde instellingen ook op de andere pc worden gezet...

Met netwerkjes is het altijd een beetje spelen.
Je kunt vanalles ook zelf veranderen in "eigenschappen van deze computer" of in het configuratiescherm bij netwerk(verbindingen).

Even onder mijn netwerklokaties-Een thuisnetwerk of kleinbedrijfsnetwerk instellen hierin wordt vanzelf aangegeven of je een diskette aan wilt maken als dit gebeurd is kun je hem installeren op de win98 pc en alles zou moeten werken.

netwerkwizard op 98 pc werkt niet

Ik heb nu 4 maal geprobeerd met het programma ""netwerkwizard"" (afkomstig van xp) op mij 98 machine verbinding te maken met de xp pc, maar het gaat dus niet, waarom, wat staat er niet goed? (uiteraard heb ik eerst de wizard op de xp pc uitgevoerd)

Internet wel gedeeld onder Mijn netwerklocaties-Eigenschappen-Lan verbinding?

Ik heb ook xp en 98 via mijn e-tech router, werkt prima.
Alleen die wizard deed weinig met win98.

Heb win98 met de hand in gesteld, iets van:

eigenschappen netwerk adapter, bestanden/printer delen,

Mappen selecteren die ik wil delen

en inderdaad opletten bij je computer naam en dezelfde werkgroep gebruiken.

Moest ook een beetje puzzelen/spelen, maar uiteindelijk werkt het wel vrij vlot.

Maaaaaaaaar: het lukt me nog niet om met win98 mijn HP psc 1315 (die van usb op xp pro is aangesloten) aan te sturen! Lukt op de 1 of andere manier niet om een goed stuurprogramma hiervoor te vinden.... beetje lastig. Als ik de officiele cd-rom van hp gebruik wil die meteen het hele software pakket installeren en dat kan met simpele p1, 166, 32Mb ram pc-tje niet aan!!

Ik zie mijn printer wel via het netwerk, maar mis dus de goede driver om hem aan te sturen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan